مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی از پرداخت ٧٧٠ میلیارد تومان به مستمری بگیران و بیمه شدگان تامین اجتماعی این استان در ٨ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری در قالب تعهدات بلند و کوتاه مدت خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،‌ محمدرضا بیدهندی با اشاره به اینکه در ٨ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری میزان مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی افزایش یافته است، گفت: یکی از مهمترین علل اصلی این افزایش هزینه ها افزایش روزافزون تعداد بازنشستگان پیش از موعد است.
وی گفت: هم اکنون مطالبات معوق تامین اجتماعی از صنایع استان مرکزی تا پایان آبانماه ٩٥ بالغ بر ٣٤٧ میلیارد تومان است که بیش از نیمی ازاین مطالبات مربوط به ٣٢ کارگاه بزرگ صنعتی استان است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی همچنین با اشاره به ارایه خدمات غیر حضوری و اینترنتی اظهار داشت:‌ در حوزه صدور برگ پرداخت بیمه شدگان خاص به صورت غیر حضوری، ٦٤ درصد از مشمولین در استان مرکزی به صورت اینترنتی اقدام به دریافت فیش حق بیمه و پرداخت می کنند.
بیدهندی افزود: همچنین در ارتباط با طرح دریافت لیست حق بیمه ماهانه کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی بالغ بر ٩٣ درصد از مشمولین این طرح نیز همه ماهه لیست حق بیمه خود را بدون نیاز به مراجعه به شعب این سازمان در استان مرکزی ارسال می کنند.
وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی گفت:‌ تا پایان آذرماه سال جاری تعداد بیمه شدگان اصلی ٢٩٧هزار و٨٠٦ نفر است که با احتساب افراد تبعی آنان این تعداد به ٧٧٣هزار نفر بالغ می شود.
بیدهندی در ادامه با اشاره به تعداد ٧٥هزار و٣٤٧ نفر مستمری بگیر بازنشسته،‌ از کار افتاده کلی و بازماندگان تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت:‌ در این استان تعداد مستمری بگیران اصلی و تبعی ١٤٩هزار و ٩٤ نفر است که هر ماهه با کمترین تاخیر ممکن حقوق خود را دریافت می کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه نسبت پشتیبانی در محاسبات بیمه ای به عنوان یکی از شاخص های پایه ای و اساسی بیمه ای که بیانگر وضعیت صندوق های بیمه ای است، گفت: این شاخص از تقسیم تعداد بیمه شده به تعداد مستمری بگیران به دست می آید که این نسبت هم اکنون در کشور ٥و هشتاد و سه (درصد)بوده اما در استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن این نسبت به ٤ و هفتاد و پنج (درصد) رسیده است.


http://www.tamin.ir/News/Item/35798/2/35798.html