مدیر کل تامین اجتماعی گلستان گفت: اقتصاد مقاومتی عامل رشد شاخص های اقتصادی در توسعه تامین اجتماعی در کشور است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر نیک نیا با بیان مطلب فوق افزود: دشمنان با اعمال تحریم های ظالمانه می خواستند ایران را به زانو درآورند اما با مقاومت دلیرانه این ملت بزرگ در سایه رهبری مدبرانه بنیانگذار کبیر انقلاب و ولی فقیه این استعمارگران و بدخواهان در تمامی عرصه ها شکست خوردند و حتی تحریم های آنان راه به جایی نبرد و با سیاست گذاری عالمانه رهبر فرزانه انقلاب و تاکید ایشان بر برنامه اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل، خود دشمنان سر تعظیم در برابر این مردم فرود آوردند.
وی با تاکید بر آرمان های اقتصاد مقاومتی همه دستگاه ها را دعوت به حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی کرد و افزود: رشد صنایع و حمایت از واحدهای مستقر و افزایش حضور افراد توانمند جامعه در بازار کار و دسترسی آنان به شغلی پایدار می تواند منشأ تحولی در گسترش تأمین اجتماعی و افزایش درآمد جامعه و نیز ایجاد امنیت شغلی و روانی افراد باشد.
نیک نیا با اشاره به اینکه برای گسترش تامین اجتماعی همه مسئولیت دارند، عنوان کرد: همه باید همت کنیم تا فرهنگ بیمه پردازی در استان و کشور رواج یابد و در این راستا اطلاع رسانی گسترده ای صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی همواره با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، نقش مهمی در افزایش اشتغال افراد و فعالیت کارگاه ها داشته، در عمل همسو با اقتصاد مقاومتی بوده و برای تحقق جامعه ای مرفه، سالم و به دور از هر گونه مشکلات معیشتی و اقتصادی گام بر می دارد.
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان عدم آشنایی کارفرمایان از وظایف، قوانین و خدمات تأمین اجتماعی را از جمله مشکلاتی می داند که مجموعه کار و تأمین اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد.
نیک نیا با تأکید بر اینکه تامین اجتماعی حق همه کارگران است گفت: برخی کارفرمایان به علت عدم آگاهی ، حق بیمه کارگران را نمی پردازند یا لیست بیمه کاملی را ارائه نمی دهند و این باعث پیدایش مشکلاتی بین کارگر، کارفرما و مجموعه کار و تأمین اجتماعی می شود.
وی اظهار کرد: امید است که با توجه به حمایت های ویژه دولت از مجموعه قشرهای کم درآمد جامعه و نیز کارفرمایان، تأمین اجتماعی بتواند به اهداف اصلی خود برسد تا در آینده، جامعه ای پویا، فعال و توسعه یافته داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ٩٠ درصد از مطالبات و وصولی های این سازمان بصورت جاری در قالب تعهدات به جامعه هدف خود پرداخت می شود در اینصورت اگر کارفرمایان به تعهدات خود در قبال کارکنان و کارگران خود عمل نکنند و حق بیمه آنان را به موقع پرداخت نکنند خدمات این سازمان را تحت تاثیر قرار می دهند.
نیک نیا اعلام کرد: تامین اجتماعی استان گلستان در یک روز بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان و در یک ماه بیش از ٤٥ میلیارد تومان را در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به مستمری بگیران پرداخت می کند.
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان گفت: هم اکنون بیش از ٢٤٣ هزار و ٦٩٦ نفر بیمه شده اصلی، ٣٤ هزار و ٦٧٧ نفر بازنشسته و سه هزار و ٨٣٧ نفر مقرری بگیر بیکار تحت پوشش تامین اجتماعی این استان هستند که با در نظر گرفتن افراد تبعی به بیش از ٧٤٠ هزار نفر می رسند.


http://www.tamin.ir/News/Item/35904/2/35904.html