کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در محل اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان، به منظور هماهنگی بیشتر در مواجهه با پرونده های بیکاری کارگران و تسهیل و تسریع در روند بررسی شرایط بیمه بیکاری برای مشمولین، ایجاد وحدت رویه در فرآیند پرداخت مقرری بگیران بیمه بیکاری و حل مشکلات واحدهای کارگری برای حفظ اشتغال برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی کردستان در جمع اعضا و کارشناسان کمیته های بیکاری استان اظهار داشت: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی از نیروی کار است که به صورت غیرارادی از کار برکنار شده تا زندگی روزمره و خانوادگی نیروی بیکار دچار مشکل نشود و بتواند شغل جدیدی به دست آورد.
قریشی افزود: بایستی با آموزش های لازم مهارت های مقرری بگیران بیمه بیکاری و تربیت نیروی کار ماهر، زمینه اشتغال پایدار آنان را فراهم کرد.
در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به وضعیت اشتغال ونرخ بیکاری و از طرف دیگر عدم توسعه صنعتی استان و توزیع عمده اشتغال موجود در بخش کشاورزی و خدمات و نیز کمبود مهارتهای شغلی و فنی و حرفه ای در میان نیروی کار شاغل این استان برضرورت تدوین سند توسعه آموزشی مبتنی بر نیاز بازار کار و تلاش برای شناسایی مشکلات کارگاهها و رفع آنها بعنوان اولین گام به منظور تثبیت اشتغال و کاهش بیکاری و به تبع آن کاهش درخواست مقرری بیمه بیکاری تاکید کرد.
مهندس رشیدی پرداخت مقرری به متقاضیان واجد شریط را بعنوان حمایتی ارزشمند عنوان کرد که می بایست در دوران پرداخت مقرری از مزیت حسن همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه ای وحمایت اجتماعی ارائه آموزش رایگان برای ارتقاء مهارتهای مقرری بگیران بهره برد.


http://www.tamin.ir/News/Item/36002/2/36002.html