مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ماموریت اصلی این اداره کل بر سه بخش اصلی پایه ریزی شده است، گفت: پوشش بیمه ای اتباع خارجی که در ایران مقیم هستند، پوشش بیمه ای ایرانیان مقیم خارج از کشور و انعقاد توافقنامه هایی بین کشور ایران و دیگر کشورها از ماموریت های اداره کل اتباع است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسین جودکی در جلسه شورای اداری استان کرمان گفت: اداره کل اتباع بر اساس یک نیاز خاص تشکیل شد و ایجاد این اداره کل با شرایط خاص خود کار سخت و جدیدی بود که الگویی نداشت و فرآیندها و ابزارهای کاری که باید تدارک می دیدیم و از صفر شروع می کردیم.
وی از مراجع، نهادها و ادارات تصمیم گیر مرتبط با اتباع به وزارت کشور، وزارت اطلاعات، پلیس بین الملل، کمیساریای عالی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و جامعه هدف اصلی این اداره کل را اتباع خارجی که مجوز اقامت و اشتغال دارند دانست.
مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی مهمترین استراتژی ورود سازمان به بحث اتباع خارجی را ماده ۵ قانون تامین اجتماعی دانست که برای سازمان الزام آور است بیان کرد.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان گفت: ٣میلیون و ٥٠ هزار نفر جمعیت این استان است که بالغ بر ۴۳درصد این جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
علی حسینی افزود: در استان کرمان با ۲۶ شعبه اصلی ،۱۳ شعبه اقماری و ۳ کارگزاری تامین اجتماعی در حال ارائه خدمت به جامعه هدف هستیم.
وی ادامه داد: در این استان بالغ بر۹۵ هزار مستمری بگیر از تعهدات بلند مدت سازمان استفاده می کنند که مبلغ پرداختی تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت سازمان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.
حسینی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان کرمان را ۴۳۵ هزارنفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۹۳ هزار نفر بیمه شده اجباری در ۴۳ هزار گارگاه فعال اشتغال دارند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان راهبردهای اصلی سازمان را قانون گرایی، پاسخگویی ، برنامه محوری و پاکدستی بر شمرد و تصریح کرد: در استان هم برنامه ها و اقدامات را برهمین معیار ها پیش می بریم و سعی شده با افزایش ۱۰۰درصدی دوره های آموزشی در ارائه خدمات وحدت رویه بوجود آوریم و برای این کار ضمن توجه به قوانین و مقررات، فرآیندهای کاری را تعریف کنیم.
وی تصریح کرد: همکاران باید مسلط به قوانین و مقررات ، بخشنامه ها و دستورالعمل ها و با سیاست های سازمان همراه باشند و در مراجعی که قرار است برای سازمان تصمیم گیری کنند مخصوصا نمایندگان مجلس تعامل سازنده ای داشته باشند.
حسینی تعداد اتباع خارجی دارای کارت اشتغال در استان کرمان را ۱۴ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بیمه شده اتباع در استان ۸۳۰ نفر است که از این تعداد ۸۵ نفر بیمه حرف و مشاغل آزاد هستند.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان به بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان نیز اشاره کرد و گفت: در بخشودگی جرائم شرایط سهل و آسانتر شده است و در استان کرمان از مجموع ۵۲ هزار کارفرمای بدهکار بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان بدهی معوق وجود دارد که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد آن جرائم است که با تحقق دستور العمل بخشودگی این مبلغ جریمه می تواند به رونق اقتصادی استان بیاید .
حسینی تعداد درخواست های بخشودگی را در استان در مرحله اول بخشودگی کارفرمایان خوش حساب ۱۴هزار و ۳۰۰ مورد عنوان و تصریح کرد: از این تعداد فقط ۴هزار پرونده به کمیته استانی ارسال و تعیین تکلیف شده و مابقی درخواستها که بیش از ۱۰ هزار مورد است را بزودی تعیین تکلیف خواهیم کرد.




http://www.tamin.ir/News/Item/36105/2/36105.html