همایش روسای ادارات و کارشناسان حقوقی سازمان تامین اجتماعی با هدف بررسی و ارزیابی عملکرد حوزه حقوقی این سازمان آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر عمران نعیمی، مدیرکل دفتر امور حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی گفت: در این همایش به بحث پیرامون اهمیت آموزش و پژوهش و تعامل با دیوان و بررسی عملکرد آرا هیات های تخصصی و عمومی می پردازیم.
دکتر نعیمی با اشاره به اهداف و برنامه های معاونت حقوقی سازمان تامین اجتماعی در افزایش بهره وری و رضایتمندی مخاطبان، افزود: بیش از ۳۰درصد شکایات وارده به دیوان مربوط به ادعای سابقه بیمه شدگان است که با اصلاح دستورالعمل های مربوطه، این مشکلات حل شده و شاهد کاهش ۴۰درصدی شکایات و جلب نظر مشتریان سازمان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه روند رو به بهبود و ارتقاء کارکرد واحدهای حقوقی سازمان تأمین اجتماعی کاملا مشهود است، اظهار داشت: در اثر اصلاح رویه ها و همچنین تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری شاهد تحولات جدی در حوزه حقوقی و کاهش پرونده ها و همچنین تسریع رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری هستیم.
دکتر نعیمی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این همایش شاهد هماهنگی بیشتر در ارائه لوایح دفاعیه در دیوان عدالت اداری و رسیدگی مطلوب به مطالبات ذی نفعان و مراجعه کنندگان به سازمان تأمین اجتماعی باشیم.

در ابتدای این همایش علی اصغر دادخواه، مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت:بیش از۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش این سازمان هستند.
دادخواه افزود: بیمه شدگان در استان اصفهان از طریق ۴۳ شعبه مادر و ۲۳ شعبه اصلی و ۱۶ کارگزاری خدمات بیمه ای دریافت میکنند.
وی افزود: هم اکنون ۲۳۰هزار پرونده مستمری بگیر اصلی که ۲۰ درصد جمعیت کشور را شامل میشود از این سازمان در استان اصفهان مستمری بازنشستگی دریافت میکنند که در این رابطه استان اصفهان رتبه اول کشور را دارا است .
دادخواه با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری فعالیت های ادارات حقوقی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: با تلاش و همت همکاران امور حقوقی استان امکان خدمت رسانی مطلوب به جامعه تحت فراهم شده است.
دکتر علی اعتصام پور، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه این همایش به ارایه خدمات درمانی از طریق ۳ بیمارستان ملکی دکتر شریعتی، فاطمه زهرا(س) و دکترغرضی اشاره کرد و گفت: افزایش کیفیت و کمیت خدمات درمانی همواره سرلوحه کار بوده است‌.
دکتر اعتصام پور در ادامه به اقدامات عمرانی این مدیریت در استان اشاره کرد و از آن به نهضت عمرانی و ساختمان سازی نام برد.
وی افزود به عنوان نمونه، هتلینگ درمانی بیمارستان غرضی و بازسازی و بهسازی مراکز درمانی وکمیسیون پزشکی و تشکیل شورای درمان وشورای تخصصی در زمینه های مختلف وافتتاح پلی کلینیک امام محمد باقر(ع) نجف آباد که چند ماه پیش با حضور وزیر رفاه افتتاح شد از جمله این اقدامات بوده است.



http://www.tamin.ir/News/Item/36418/2/36418.html