در راستای آشنایی کارگران و نمایندگان آنها با حقوق صنفی خود، یک دوره آموزشی تبیین قوانین و مقررات تامین اجتماعی توسط اداره کل تامین اجتماعی استان قم برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این نشست آموزشی یک روزه که در محل اداره کل تامین اجتماعی قم برگزار شد نمایندگان کارگران با قوانین و بخشنامه های مختلف حوزه های درآمد،بیمه شدگان و مشاغل سخت و زیان آور آشنا شدند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم در این نشست آموزشی گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و کارگران صاحبان اصلی این صندوق هستند.
سید مجتبی موسوی افزود: تامین اجتماعی با ارائه ١٨ نوع خدمت مختلف بیمه ای و درمانی می کوشد تا وظیفه خود را به نحو احسن به مخاطبان ارائه کند.
وی با اشاره به تمدید بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب،این کار را اقدام عملی سازمان تامین اجتماعی در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به حفظ و پویایی صنعت و تولید کشور برشمرد و از کارفرمایان خواست در فرصت قانونی اعلام شده به شعب تامین اجتماعی مراجعه کرده و از این تسهیلات قانونی بهره مند شوند.
وی با بیان این که ٧٥٣ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در قم بیمه تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی استان قم هر ماه بیش از ٦٣ میلیارد تومان بابت ارائه تعهدات بیمه ای و درمانی بیمه شدگان خود پرداخت می کند.
موسوی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی خدمات و تعهدات سازمان به مخاطبان را از وظایف اصلی تامین اجتماعی برشمرد و گفت: کارگران،ذینفعان سازمان هستند و هرگونه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بموقع و موثر می تواند به تعامل بیشتر آنان با سازمان منجر شود.
عباسعلی جابری رییس هیات مدیره تشکل های کارگری استان قم هم در این نشست آموزشی در خصوص ضرورت آگاه سازی کارگران نسبت به حقوق شان گفت: برگزاری این کلاس‌ها به کارگران کمک می‌کند تا با حقوق خود در قانون کار و تامین اجتماعی آشنا شوند.


http://www.tamin.ir/News/Item/36446/2/36446.html