مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان بوشهر گفت: اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب، این سازمان را در توسعه اقتصادی کشور سهیم می سازد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، یونس خسروانی افزود: حوزه فعالیت مشاغل در استان بوشهر بیشتر نفتی، گازی و پیمانکاری است و تعداد کارگاه‌های مشمول بازرسی که صنفی هستند، حدود ١٠ هزار کارگاه است.
وی گفت: اطلاع‌رسانی‌ها در سطح استان بوشهر از طریق جراید، نصب بیلبورد و بنر و همچنین برگزاری جلسات متعدد و مکاتبه با اتحادیه‌های کارفرمایی، اتاق بازرگانی و سایر مراکز ذی‌نفع انجام شده است.
خسروانی ادامه داد: با توجه به این‌که واحدهای خدماتی نیز به این بخشنامه افزوده شده است، پیش‌بینی می‌شود با درخواست‌های بیشتر کارفرمایی روبه‌رو خواهیم شد و این امر به نفع سازمان است.
مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر افزود: بر اساس این آیین‌نامه کارگاه‌های خوش‌حسابی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده‌اند، از بخشودگی جرایم بیمه‌ای تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند. همه واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی دولتی و غیردولتی خوش‌حساب مشمول این موضوع هستند و در صورتی که طی بازه زمانی ١٨ ماه قبل از بروز مشکل، حداقل در ١٦ ماه حق بیمه خود را به صورت منظم پرداخت کرده باشند، می‌توانند از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: کارگاه‌های مشمول این آیین‌نامه بر اساس این‌که بدهی بیمه‌ای خود را به چه صورت پرداخت می‌کنند، از بخشودگی جرایمی به میزان ٥٠ تا ١٠٠درصد برخوردار خواهند شد؛ به این ترتیب که با پرداخت بدهی بیمه‌ای طی ١٢ ماه از ١٠٠درصد، ١٨ ماه ٨٥درصد، ٢٤ ماه ٧٥درصد، ٣٠ ماه ٦٠درصد و ٣٦ ماه ٥٠درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند.


http://www.tamin.ir/News/Item/36442/2/36442.html