مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان نقش مهمى را در تامین امنیت نیروهاى مولد کشور دارد و همواره از نیروى کار ، تولید و کارآفرینان حمایت می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در دیدار با استاندار اصفهان بر صیانت از سرمایه های این سازمان تاکید کرد و گفت: دفاع از حقوق کارگران و بیمه شدگان، مدیریت بهره وری و منابع انسانی و به طور کلی مدیریت منابع و مصارف از اولویت های این سازمان است.
وی گفت: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی در سه بخش بیمه ای، درمان و امور اقتصادی فعالیت می کند.
دکتر نوربخش از تامین اجتماعى به عنوان بزرگترین سازمان اجتماعى و اقتصادى در کشور یاد کرد و گفت: بیش از ٤١ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش حمایت های کوتاه و بلند مدت این سازمان هستند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به گردش مالى بیش از ٥ هزار میلیارد تومانى این سازمان اشاره کرد و گفت: این سازمان هم اکنون ماهیانه بالغ بر ٢٢٠میلیارد تومان مستمرى بیمه بیکاری، ١٤٠٠میلیارد تومان هزینه هاى درمانى بیمه شدگان و حدود ٢٠٠میلیارد تومان هزینه هاى جارى و حقوق پرسنلى را پرداخت مى کند.
وى به فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: هم اکنون سازمان به دور از حاشیه، داراى برنامه مدون و مصوب است.
دکترنوربخش با اشاره به تغییر نگرش بنگاه دارى به سرمایه دارى در این سازمان با هدف افزایش توان اقتصادى و صیانت هرچه بیشتر از صندوق بین النسلى تامین اجتماعى گفت: این تغییر رویکرد، ضمن شفافیت،ارزش افزوده بیشترى را برای افزایش تامین منابع پایدار، ایجاد خواهد کرد.
وى ادامه داد:در حال حاضر فعالیت هاى اقتصادى این سازمان در قالب شرکت های سرمایه گذاری شستا فعالیت مى کنند که اخیرا با تشکیل دو هلدینگ پتروشیمی و دارویى به فعالیت شفاف خود در بورس ادامه مى دهد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعى در ادامه به صنعتى بودن استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از ٦٥ درصد جمعیت این استان زیر چتر حمایت هاى تامین اجتماعى قرار دارند.
دکترنوربخش به فعالیت هاى بیمه اى و درمانى و اقتصادى این سازمان در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در سال هاى اخیر اقدامات گسترده اى برای افزایش کمى و کیفى خدمات بیمه اى و درمانى و امور اقتصادی انجام گرفته است.
وى، از بازسازى بیمارستان تامین اجتماعی دکتر شریعتى به عنوان یکى از قدیمى ترین بیمارستان هاى استان و کشور، احداث هتل هما با هدف رونق گردشگری و ایجاد ارزش افزوده اقتصادى و همچنین احداث بیمارستان ٦٠٠ تختخوابی میلاد به عنوان ٣ پروژه شاخص این سازمان در استان اصفهان نام برد و گفت: امیدواریم با روحیه همدلى و وحدت رویه در بین مدیران دستگاه های اجرایى و خدماتى در این استان، به زودى شاهد فعالیت این سه پروژه عظیم باشیم که ضمن جلب رضایت مندى بیمه شدگان شاهد ارزش افزوده فعالیت هاى اقتصادى سازمان خواهیم بود.
استاندار اصفهان نیزدر این نشست گفت: استان اصفهان با حدود ٩ هزار واحد صنعتى یکى از استان هایى است که نقش تامین اجتماعى در آن پررنگ و مشهود است.
رسول زرگرپور با تاکید بر همکارى و همدلى مدیران استان با سازمان تامین اجتماعى برای پیشبرد هرچه سریعتر برنامه ها و فعالیت هاى این سازمان افزود: مدیریت ارشد استان از تمام پتانسیل خود جهت وفاق، همدلى و وحدت رویه بهره خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان مبنى بر تهاتر و صدور مجوز برای احداث هتل هما و بیمارستان میلاد گفت: هم اکنون شاهد حمایت هاى شهردارى و شوراى اسلامى شهر اصفهان و سازمان میراث فرهنگى و گردشگرى در استان اصفهان هستیم به گونه اى که بسیارى از پرونده هاى مورد اختلافى دستگاه هاى اجرایى در دولت تدبیر و امید به توافق همکارى انجامید.
شایان ذکر است در این جلسه که دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان، رضا امینى رئیس شوراى اسلامى شهر اصفهان، دکتر عابدى نماینده مردم اصفهان در مجلس شوراى اسلامى، مرتضى حاجى نماینده مردم برخوار و شاهین شهر در مجلس، داوودى رئیس کمیسیون گردشگرى شوراى اسلامى شهر اصفهان حضور داشتند، علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعى استان اصفهان و دکتر علی اعتصام پور مدیر درمان تامین اجتماعى گزارشى از اقدامات و فعالیت هاى حوزه فعالیت خود ارائه کردند.


http://www.tamin.ir/News/Item/36504/2/36504.html