رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم با اشاره به طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب گفت: بدون شک ارائه هر‌گونه تسهیلات و هر اقدام تشویقی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان تاثیر ویژه ای در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد و آثار مثبت چنین اقداماتی مستقیما قابل انعکاس خواهد بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ابوالفضل خاکی در نشست با مدیر کل تامین اجتماعی قم افزود: این سازمان می‌تواند در تحقق اهداف مربوط به شکوفایی اقتصاد مقاومتی و رونق کسب و کار و ارتقای کمی و کیفی تولید نقش آفرینی کند.
وی سازمان تامین اجتماعی را از جمله موسسات حمایتی بسیار مهم و تأثیرگذار برشمرد و تاکید کرد: این سازمان با ایجاد روابط اعتماد ساز و ارائه خدمات مناسب‌تر و حمایت همه جانبه از کارفرمایان قانونمند به‌ویژه بخشودگی جرایم مالی آنها می‌تواند آرامش روانی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی ایجاد کند.
خاکی با بیان این که کارفرمایان و تولیدکنندگان، جهاد‌گران جامعه امروز هستند ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مقوله مهمی در کشور است که می تواند با تدبیر و اقدام عملی مدیران کشور، فشار ناشی از اعمال تحریم های ظالمانه را کاهش دهد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر کارفرمایان و تولیدکنندگان در کشور در وضعیت دشواری به سر می‌برند و بهبود وضعیت تولید نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.
خاکی بررسی کارشناسی مسائل و تعامل سازنده بین دو مجموعه اتاق بازرگانی و سازمان تامین اجتماعی را زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات و افزایش رضایتمندی جامعه کارفرمایی عنوان کرد و گفت: به همین منظور و در جهت فرهنگ‌سازی بیمه‌ای در واحدها و بنگاه‌های اقتصادی،اتاق بازرگانی قم همراه با سایر اتاق‌های بازرگانی کشور با تعیین و تشکیل کمیسیون‌های ویژه تخصصی در تلاش است تا بتواند از فعالان اقتصادی و تولید‌کنندگان حمایت کرده و علاوه بر تنظیم رابطه سازنده بین تامین اجتماعی و فعالان اقتصادی در رفع موانع تولید و کسب و کار از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
مدیرکل تأمین اجتماعی قم این نشست گفت: تمدید بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از ١٩ دی ماه ٩٥ به مدت ٣ ماه در واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی اجرا می شود و کارفرمایان می توانند برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود به شعب تأمین اجتماعی قم مراجعه کنند.
سید مجتبی موسوی افزود: در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه ای کارفرما بخشیده می شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرائم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم تاکید کرد: این قانون از خرداد تا شهریور ماه گذشته اجرا شده بود و با توجه به بازخوردهای اخذ شده و بررسی های صورت گرفته، پیشنهاد تمدید و تسهیل این قانون به مبادی مربوطه ارائه شد.
موسوی تصریح کرد: قانون بخشودگی جرائم در رابطه با کارفرمایانی اجرا می شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده اند.


http://www.tamin.ir/News/Item/36670/2/36670.html