مدیرکل‌ تأمین‌اجتماعی آذربایجان غربی هدف از اجرای بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب را کمک به بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید ملی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تأمین‌اجتماعی دانست.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مقصود مقدمی‌کیا گفت: طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب اقدام موثری برای رفع مشکلات تولیدکنندگان است؛ زیرا در سال‌های گذشته بخشی از تولیدکنندگان و کارفرمایان به دلایل مختلف اقتصادی مانند تحریم‌های اقتصادی و نوسانات نرخ ارز با چالش مواجه و از پرداخت حق بیمه بازمانده‌‌اند که موجب تعویق بدهی‌ها و انباشته شدن جرایم آنها شده و در مقابل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار با مشکل مواجه شده است. از‌این‌رو موضوع بخشودگی جرایم بیمه‌ای برای عبور از بحران اقتصادی بسیار کمک کننده است.
وی افزود: در قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان مصوب خردادماه سال جاری، کارفرمایانی که دارای ١٦ ماه سابقه ارسال لیست و حق بیمه در دوره ١٨ ماهه قبل از تاریخ شروع بحران بوده‌اند، مشمول قانون مذکور قرار گرفته‌اند که با استقبال اکثر کارفرمایان بدهکار مواجه شد.
مقدمی کیا اظهار داشت: اما به دلیل طولانی بودن بازه زمانی، کنترل لیست‌های ارسالی قبل از تاریخ بحران و احراز نکردن شرایط مذکور از طرف تعداد کثیری از آنها امکان استفاده از مزایای یاد شده مقدور نشد که با اصلاحیه جدید این قانون که در آن بازه زمانی کنترل لیست‌های ارسالی از ١٦ ماه به ٤ ماه کاهش یافته است، کارفرمایان جامانده نیز موفق به استفاده از این مزایا می شوند.
وی ادامه داد: توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی، برگزاری جلسات متعدد با کارفرمایان با حضور استاندار نمونه ای از اقدامات اطلاع رسانی این اداره کل بوده است.
مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: در مرحله اول اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب، ٢٤٥٦ کارگاه درخواست استفاده از آن را داشته‌اند براساس برآوردهای انجام شده میزان وصولی از این تعداد ١٤ میلیارد تومان خواهد بود.


http://www.tamin.ir/News/Item/36724/2/36724.html