خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
تصور کنید که شخصی به شما یک کارت ویزیت بسیار شیک و شکیل را میدهد و از شما میخواهد که به همکاری با او فکر کنید. شما هم کارتش را میگیرید و وبسایت، بروشورها، تصاویر و… او را بررسی میکنید؛ اما…! بعد از این گشت و گذار، حس فردی را داریم که انگار به او آدرس اشتباهی دادهاند! انگار به ما دروغ گفتهاند؛ انگار صاحب کارت یک شخص است و صاحب وبسایت، فردی دیگر! حس میکنیم همان کیفیتی را که از کارت ویزیتش میبینیم، مثلا در وبسایتش نمیبینیم و… چگونه جلوی این اتفاق را بگیریم؟ برای از بین بردن این احساس، ما نیاز داریم که همه چیز را یکپارچه کنیم، گویی که همهی آنها به یک زبان صحبت میکنند؛ انگار که همهی آنها از یک خانواده هستند، از یک مجموعه هستند. مواردی مثل: وبسایتعکسهالوگوها و آرمهارنگبندیهافعالیتهای بازاریابیشعارها و ادعاهای برندتاننوع برخورد شما با مشتریلحن نوشتههایتانو… باید به صورت یکپارچه و در یک راستا باشد. در غیر این صورت شما نمیتوانید ادعا کنید که یک برند دارید. پیش از این در مقاله «برند چیست؟» و «برندینگ چیست؟» در مورد کلیت مفهوم برند و برندینگ صحبت کرده بودیم. در سری مقالات برندینگ نیز سعی کردهایم تا در مورد جنبههای مختلف برندینگ و ترفندها و مبانی آن صحبت کنیم. اما امروز قصد داریم تا در Modir TV، شما را با بخشی از برندینگ آشنا کنیم به نام «برند بوک (Brand Book) یا کتابچه برند». برند بوک چیست؟ برند بوک (Brand Book) یا کتابچه برند، مجموعهای گردآوری شده از یک سری اصول و قوانین است که به این سوال پاسخ میدهد: «برند شما چطور و چه کار میکند؟».برند بوک شامل چه مواردیست؟ کتابچه برند (Brand Book) شامل موارد زیر است: نگاه کلی به تاریخچه شخصیت و اهداف برندتانواژه شناسی برند (Brand Terminology)لوگو، آرم و شعار ثابت تبلیغاتی (به همراه توضیح آن، که چرا این لوگو؟ چرا این شعار؟)مثالهایی از حالت صحیح و نادرست لوگوی شما (تصویر زیر را ببینید.)رنگ برند شمافونت اختصاصی برندکارت ویزیت، روش طراحی آن و مفاهیم درون آن لوگوی همراه اول، در این موقعیتها نمیتواند (نباید) قرار بگیرد. اگر به تازگی برندتان را راهاندازی کردید، همین المانها میتواند شاکله کلی برندتان را معین کند؛ اما جزییات بیشتری مانند گزینههای زیر نیز در کتابچه برند، قرار میگیرد: ساختار تبلیغات محیطی، مانند: ساختار تابلوهای اصلی و نمایندگیهاتابلوهای راهنمای ورودیهامعماری داخلیساختار برگزاری همایشها، سمینارها و…پرچمهاساین بردهااستندها و بنرهای تبلیغاتیساختار تبلیغات ویدیوییساختار عکسها در متریالهای تبلیغاتینحوهی استفاده از لوگو به عنوان زیرمجموعه و Co-Brandingساختار زیرنویس تلوزیونیساختار ایمیلسبک نوشتن متنهای تبلیغاتی و کپیرایتهاو… ساین بوردهای همراه اول ساختار فایلهای PDF راهنمای خدمات همراه اول ساختار بستهبندی محصولات، مانند: بستهبندی کالاساختار ساکهای دستیوسایل نقلیه حمل و نقلی فواصل و اندازههای لوگو در کارت بانکی انصار ساختار نقاط فروش، مانند: ساختار استندهای نمایشگاهیساختار غرفههای نمایشگاهیلباس فرم کارکنانتیپ هدایا سبک عکس برداریساختارهای کلی وبسایتراهنمای ویرایشگران، گرافیستها و کپیرایترها این قوانین و قواعد که برای برندتان طراحی کردهاید باید به گونهای باشد که ویرایشگران، کپی رایترها، گرافیستها، عکاسان و… دستشان برای خلاقیت باز باشد، اما یکی سری چارچوببندیهای ثابت، آنها را به نحوی یکپارچهسازی و هدایت کند که تداعی کننده برند شما باشد. بهترین زمان برای نوشتن برند بوک بهترین زمان برای طراحی و نوشتن کتابچه برند، زمانیست که توسط یک آژانس برندینگ، همزمان با آغاز فعالیتهای آژانس بازاریابی (که با آن کار میکنید) و همزمان با طراحی لوگوی شما نوشته شود. به این صورت فعالیتهای شما یکپارچگی بیشتری خواهند داشت. برند بوک، قابل تغییر است! پس از نوشتن برند بوک، ایرادی ندارد که بعدا بخواهید بازهم روی آن کار کنید. به طور مثال برای بهبود و توسعه برندتان، میتوانید یک گرافیست را (ترجیحا گرافیستی که کار طراحی برند بوک شما را انجام داده) به کار بگیرید و اگر لازم شد، تغییراتی را در برند بوک خود اعمال کنید. همواره راه را برای بهتر شدن خودتان و برندتان باز نگه دارید. (بهتر است همهی این مراحل را به یک آژانس برندینگ بسپارید.) برند بوک، برای جلوگیری از اتلاف هزینه برای بازاریابی، تبلیغات، برندینگ و تقریبا همهی فعالیتهای ترویجیتان، شما به سوم شخصهایی مانند گرافیستها، کپی رایترها، تبلیغات چیها و… نیاز خواهید داشت. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که اگر خودشان بخواهند برای شما به صورت سرخود، یک بنر، شعار، بیلبورد، لیوان و… طراحی کنند، مفهوم اصلی برند شما را متوجه نشوند و طرحهایی را بسازند که همسویی با برند شما ندارد یا حتی گاهی در خلاف جهت اهداف اصلی برند شماست! برند بوک (Brand Book) یا کتابچه برند چیست و چه اِلِمانهایی دارد؟ - شبکه مدیران Modir TV
مشاهده قوانین انجمن