هویت برند (Brand Identity) چیست؟
دوستتان را تصور کنید. خب چه تصوری از او دارید؟
- نام او
- چهره + استایل بدن + مدل مو + مدل لباس پوشیدن و… او
- اخلاق او
- ارزشها و عقاید او
- خاطراتی که با او دارید.
- بیمهریها یا لطفهایی که به شما داشته
- و…
این موارد و چندین مورد دیگر، هویت دوست شما را در ذهنتان شکل میدهد.
بسیار خب، حالا برگردیم به برند. یک برند را تصور کنید.
- نام برند
- لوگو + رنگ + المانهای تبلیغاتی + بستهبندی محصول و…
- ارزشهایی که این برند نسبت به آنها متعهد است.
- انتظاراتی که از این برند دارید.
- تعهد برند
- اولین جملهای که بعد از شنیدن نام این برند به ذهنتان میرسد.
- و…
هویت برند (Brand Identity)، آن تصوریست که شما (صاحب برند) میخواهید مردم نسبت به شما داشته باشند…؛ خب این جمله خیلی صحیح نیست!!!
جمله صحیح این است که:
برند شما یک
هویت دارد (
هویت بصری برند، فقط بخشی از آن است). حالا این هویتی که برند شما دارد، بخش عمدهای از «
تصور مخاطبان نسبت به برند شما» را میسازد.
چه هویتی را برای برند خود ساختهاید؟
خب گفتیم که هویت برند شما، بخش عمدهای از «تصور مخاطبان نسبت به برند شما» را میسازد. خب شما دوست دارید چه تصوری از برند شما داشته باشند؟ هویت برندتان را همانگونه شکل بدهید.
مثلا این تصوریست که مردم از برند Nescafe دارند:
https://startupforum.ir/images/cdn/2018/04/3638.jpgتداعیات ذهنی افراد از برند نسکافه حالا برند Nescafe در فرآیند برندینگ خود، باید خیلی مراقب هویت برندش باشد، که هیچکدام از این تداعیهای ذهنی مردم را نسبت به برندش تغییر ندهد (مگر این که خودش عمدا بخواهد تغییری در تصور مردم بدهد).
هویت برند (Brand Identity) چیست؟ - شبکه مدیران Modir TV