بیمه ایرانیان خارج از کشور از خدمات جدید سازمان تامین اجتماعی در سه سال گذشته است و این گروه از افراد می توانند با تحت پوشش قرار گرفتن، از خدمات این سازمان برخوردار شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، تمامی اتباع ایرانی اعم از شاغل در فعالیت های مختلف و یا غیرشاغل در خارج از کشور که فاقد نظام بیمه ای نزد سایر صندوقها و سازمان تامین اجتماعی هستند، می توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن در این سازمان اقدام کنند.
به منظور تسریع و تسهیل در امر بیمه ایرانیان خارج از کشور؛ ظرفیت کارگزاری رسمی برون مرزی تامین اجتماعی در مرحله نخست در کشورهای کویت، قطر، عمان، جمهوری خلق چین، امارات متحده عربی، عراق، کانادا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا فراهم شده است.
همچنین فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی برای ارائه خدمات بیمه ای غیرحضوری به اتباع خارجی و ایرانیان ساکن در خارج از کشور در اختیار متقاضیان است.
گفتنی است، توافقنامه هایی میان سازمان تامین اجتماعی با برخی کشورها از جمله ترکیه و کره جنوبی در راستای تسهیل و گسترش پوشش بیمه ای به اتباع طرفین تدوین و تنظیم شده است.
ایرانیان خارج از کشور می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir مراجعه کنند.

http://www.tamin.ir/News/Item/36917/2/36917.html