معضل بزرگ سلامت روانی سفیران در اسنپ

  • با ایران استارت آپ
  • جمعه , ۱۲ آبان ۱۳۹۶




این موضوع قطعا برای مسافرین زیادی در اسنپ اتفاق افتاده است که راننده تقاضای امتیاز بالا از وی کرده است . وضعیت بدتر این موضوع درخواست امتیاز بالای لحظه ای قبل از پیاده شدن و تجاوز به حریم مسافر می باشد . سفیرانی که بالاجبار شما را موظف به ثبت امتیاز قبل از رسیدن به مقصد و قبل از پیاده شدن شما از خودرو می کنند قطعا موضوعی است که در هیچ سامانه تاکسی رانی آنلاینی در دنیا رخ نمی دهد . نداشتن سوء پیشینه تنها الزام استخدام رانندگان اسنپ هست و هر شخصی در هر سنی و بدون هیچ محدودیتی توسط اسنپ استخدام می شود و در نهایت بدون هیچ آموزش و فرهنگ سازی به فعالیت خود ادامه میدهند .
موضوعاتی از این دست و عدم صلاحیت روانی حداقلی برخی سفیران زمینه ساز موضوعات بزرگتری همچون تجاوز به مسافر که به تازگی در اسنپ رخ داده است و پیش زمینه معضلات بزرگتر بعدی خواهد شد .

سفیرانی که با پوشیدن لباس نامناسب خانگی و دمپایی و در مجموع عدم پوشش حداقلی مناسب در سطح شهر مشغول فعالیت هستند مکررا موجب نارضایتی مسافرین و به ویژه خانمها خواهند شد و یا حتی برخی سفیرانی که با سرعت خارج از قوانین و یا صحبت با مسافرین در خارج از عرف و حریم و ایجاد مزاحمت موجبات سلب آرامش را برای آنها ایجاد می کنند و تنها دلیل این موضوع استخدام رانندگان فاقد سلامت روحی توسط جوانانی است که در گوشه و کنار شهرها اقدام به استخدام رانندگان بدون هیچ بررسی حداقلی می کنند
اوبر در سطح جهانی در برخی کشورها همچون مکزیک تجربه مشکلات سلامت روانی را با تست و مصاحبات روانشناسی حل کرده است اما براستی در ایران هیچ نظارتی در این مورد نشده و این موضوع زنگ خطر اتفاقات ناگوار آتی خواهد بود .
تمام این موارد به روشنی نشان می دهد که اکنون زمان بررسی و محدودیت صلاحیتی سفیران اسنپ در ایران فرا رسیده و بهتر است هر چه زودتر برای حل معضلات و مشکلاتی از این دست تدبیرات لازم اندیشه شود.

معضل بزرگ سلامت روانی سفیران در اسنپ - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی