بمناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مدیران کل و درمان تامین اجتماعی قزوین با ریاست کمیسیون اصل ٩٠ مجلس و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر داود محمدی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس در ایام الله دهه مبارک فجر، از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در مسیر دولت الکترونیک قدردانی کرد.
وی تصریح کرد: یکی از الزامات جامعه امروزی اهتمام ویژه به دولت الکترونیک است تا تمامی اقدامات در معرض دید عموم قرار گرفته و مراجعات کمتری در راستای ارتقاء سلامت اداری صورت پذیرد و حرکت در این مسیر موجب تسریع در چرخه تولید و ارائه بهینه خدمات و تعهدات بیمه ای و بالا رفتن رتبه ایران اسلامی در سطح جهانی در مبحث دولت الکترونیک شده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشریح برنامه ششم توسعه و اقدامات صورت گرفته در خصوص سازمان تامین اجتماعی افزود: در برنامه مذکور فراهم نمودن منافع تامین اجتماعی که جزیی از منافع ملی است مد نظر قرار گرفته و سعی بر این است تا از تصویب مواردی که کلیت آن به نفع بزرگترین سازمان بیمه ای نیست، جلوگیری شود.
وی ضمن بیان بدهی کلان کارفرمایان استانی به سازمان تامین اجتماعی گفت: چرخهای تولید باید روان تر شود ولی از سوئی بدانیم که سازمان تامین اجتماعی یکسری تعهدات به جامعه ٤٢ میلیون نفری تحت پوشش خود داشته لیکن تعامل سازنده و چند سویه تاکید می شود تا از تولیدات داخلی نیز حمایت لازم صورت پذیرد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین نیز در این دیدار از حمایت همه جانبه ریاست کمیسیون اصل نود مجلس از سازمان در تمامی موارد از جمله برنامه ششم توسعه تقدیر کرد و به انجام نامنویسی متمرکز (SSN)، بازرسی الکترونیک، ایجاد زیرساختهای لازم برای حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی سازمان تحت عنوان نسخه الکترونیکی، اقدامات لازم جهت پرونده الکترونیکی در مسیر تسهیل در ارائه خدمات به افراد تحت پوشش و... اشاره داشت و تمامی اقدامات مذکور را در مسیر حرکت در دولت الکترونیک بیان داشت.
سیروس نصیری ضمن تشریح اصلاح آئین نامه بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان و ایجاد شرایط سهل تر برای مجامع کارفرمائی به واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز اشاره داشت که ٥٠ درصد از بدهی ١٠ میلیارد تومانی آن مربوط به جرائم است که با بهره مندی از بخشودگی جرائم بسیاری از مشکلات آن واحد مرتفع خواهد شد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:
حرکت سازمان تامین اجتماعی به سمت دولت الکترونیک تقدیر ویژه ای را می طلبد
همچنین، بمناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و گرامیداشت روز پرستار همزمان با ولادت حضرت زینب (س)، مدیر کل بهمراه مدیریت درمان، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در بیمارستان رازی تامین اجتماعی قزوین در جمع پرسنل و بیماران حضور یافتند و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.
سیده حمیده زرآبادی ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته توسط سازمان تامین اجتماعی در زمینه حرکت به سمت دولت الکترونیک به عدم تناسب ورودی ها و خروجی های سازمان که با اجرای قانون بازنشستگی سخت و زیان آور و تحمیل یکسری مشاغل ناخواسته ایجاد شده اشاره کرد.
وی افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه مطالبات این سازمان از دولت وصول می شود و امید است با مساعدت و حمایت از سرمایه اندوخته بیش از نیمی از افراد کشور که تحت پوشش آن هستند، با ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی به رفع موانع موجود در ارائه خدمات گسترده آن کمک شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بهره برداری از دولت الکترونیک را برای سازمان تامین اجتماعی در بخش های بیمه ای و درمان و همچنین نیروی انسانی و فضاهای اداری بسیار ارزنده و مثمر ثمر برشمرد و از انجام اقدامات گسترده در این زمینه تقدیر کرد.
مدیر کل تامین اجتماعی قزوین نیز در این دیدار گفت: استان قزوین با تحت پوشش داشتن ٦٨ درصد از جمعیت استان دارای جمعیت بالای بیمه شدگان و مستمری بگیران است.
سیروس نصیری در ادامه به اقدامات سازمان در مسیر نیل به دولت الکترونیک اشاره و تصریح کرد: با اجرای طرح SSN همپوشانی بیمه ای عملیاتی شده و بیش از یکهزار نفر در استان صنعتی قزوین شناسائی شده اند و زیر ساختهای لازم نیز برای حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی در مسیر ایجاد نسخه الکترونیکی فراهم شده است.
وی ادامه داد: بازرسی الکترونیکی در راستای نظارت دقیق به مقوله حساس بازرسی و پرونده الکترونیکی نیز در حال اجراء است و امیدواریم با اجرای بهینه اقدامات مذکور و نیل به دولت الکترونیک ، ارائه تعهدات به جامعه عظیم تحت پوشش سهل تر شود.
بازدید نماینده مردم بوئین زهراء در مجلس شورای اسلامی از اداره کل تامین اجتماعی قزوین
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: همفکری و هم رای بودن با کارشناسان متخصص سازمانی اجتماعی برای ما شرایطی را ایجاد می کند تا در کنار خدمتگزاران بیش از نیمی از افراد کشور بعنوان مخاطبین بزرگترین سازمان بیمه ای در کشور باشیم.
روح الله بابائی صالح در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات سازمان در مسیر دولت الکترونیک جهت تسریع در ارائه خدمات به ارباب رجوعان و همراهی مجموعه مدیران استان در مسیر امانتداری از سرمایه عظیم بیمه شدگان و مستمری بگیران افزود: آشنایی با تعهدات گسترده سازمان در بازدید امروز توفیقی بوده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین نیز در ادامه این نشست، به پرداخت ماهیانه حدود ٩٠ میلیارد تومان به جمعیت ٦٣ هزار خانواری مستمری بگیر و مقرری بگیر بیمه بیکاری استان و بدهی ٤٠٠ میلیارد تومانی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.
سیروس نصیری افزود: تعامل با مجامع کارفرمائی و حمایت از تولید داخلی و بهبود فضای کسب و کار در سال اقتصاد مقاومتی از برنامه های سازمان است و در این میان اجرای قانون بخشودگی جرائم از سوی سازمان فرصت مناسبی برای کارفرمایان خوش حساب محسوب می شود تا در حمایت از وضعیت معیشتی نیروی مولد خود اقداماتی را انجام دهند.



http://www.tamin.ir/News/Item/37085/2/37085.html