مدیرکل تأمین اجتماعی قم از اختصاص٧٢٤ هزار و ١٢٧ شماره اختصاصی تأمین اجتماعی با عنوان SSN در سطح استان خبرداد و گفت: بر این اساس هر بیمه شده تامین اجتماعی به همراه افراد تبعی، از یک شماره تامین اجتماعی که حاوی یکسری اطلاعات هویتی است برخوردار شده اند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید مجتبی موسوی با بیان اینکه از این پس، اختصاص SSN به بیمه شدگان جدید و افراد تبعی آنها در همان لحظه نامنویسی اولیه و به روز انجام می شود، گفت: این شماره شامل مولفه‌هایی نظیر کدملی، نام و نام خانوادگی است و از مزیت‌های آن این است که دیگر شماره‌های موقتی که در گذشته داده می‌شده را نخواهیم داشت و تداخل سابقه و شماره بیمه برای بیمه شدگان اتفاق نمی‌افتد. در این صورت دریافت حمایت از سوی بیمه شدگان، با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود و نیازی نیست فرآیندی برای اصلاح شماره بیمه طی کند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم عنوان کرد:شماره اختصاصی تامین اجتماعی زیرساختی مهم برای کارت هوشمند درمانی سازمان تامین اجتماعی خواهد بود که انشاالله در آینده نزدیک محقق می شود.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم اقدامات خوبی در راستای ارتقای سطح رضایتمندی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان قم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برپا شدن نهضت آی تی و ارائه گسترده خدمات الکترونیک در تامین اجتماعی قم باعث کاهش بیش از ٣ میلیون تردد درون و برون شهری شده و اغلب خدمات ما نیاز به حضور بیمه شدگان و کارفرمایان ندارد و مخاطبان حتی شماری از خدمات را می‌توانند از طریق تلفن همراه دریافت کنند. وی ادامه داد: دریافت لیست‌های اینترنتی از جمله مهمترین خدمات الکترونیک تامین اجتماعی قم است و اکنون ١٠٠ درصد کارگاه‌هایی که امکان دریافت لیست به صورت اینترنتی را دارند از این قاعده پیروی می‌کنند.
موسوی به ابلاغ صورتحساب‌های کارگاهی اشاره کرد و گفت: حدود ٥٥ درصد ابلاغ‌های ما در سطح استان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود و سعی داریم تا پایان امسال تمام ابلاغ ها بصورت الکترونیک صورت پذیرد. وی ادامه داد: علاوه بر این فیش‌های مستمری بگیران از طریق مراجعه به سایت قابل کنترل است و سوابق نیز به شکل اینترنتی در پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی قم به نشانی www.qom.tamin.ir قابل مشاهده است.


http://www.tamin.ir/News/Item/41100/2/41100.html