نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در دیدار با مدیران تامین اجتماعی آذربایجان غربی که همزمان با هفته تامین اجتماعی انجام شد، با اشاره به اهمیت کار در اسلام گفت: همه برای کسب درآمد و امرار معاش کار می کنند اما برخی فعالیتها از جمله کار در تأمین اجتماعی و قبول مسئولیت در این سازمان، از مهمترین و مقدّس ترین کارهاست.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حجت الاسلام والمسلمین سیّد مهدی قریشی، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثریت افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را اقشار کم درآمد جامعه تشکیل می دهند، از اینرو حل مشکلات این قشر حلاوت خاصی دارد.
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکثریت افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از قشر کارگر هستند که نیازمند حمایت می باشند و در این زمینه تأمین اجتماعی نقش مهمی در تأمین امنیت و کاهش دغدغه های افراد جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی با اشاره به ارزش کار گفت: باید این مسئله را مرور و مدام برای خود تکرار کنیم که کار برای محرومان از جمله کارهایی است که نزد خداوند اجر و قرب بیشتری دارد و اگر با دید الهی به کار نگاه کنیم، امری مقدس و ارزشمند است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: باید فعالیت های سازمان تأمین اجتماعی را به نحو مناسب اطلاع رسانی کرد و مردم را با حقوق خود و کارکردهای سازمان تأمین اجتماعی آشنا نمود.
وی تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب به مخاطبان سازمان تامین اجتماعی را از جمله مواردی عنوان نمود که موجب جلب اعتماد مردم می شود.
سازمان تامین اجتماعی با امنیت کشور ارتباط مستقیم دارد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: تأمین اجتماعی با امنیت کشور ارتباط مستقیم دارد و اگر به لحاظ اقتصادی دچار بحران شود، امنیت کشور با چالش مواجه خواهد شد.
قاضی پور با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار داشت: متاسفانه این طرح بطور کامل در کشور اجرا نشد.
وی افزود: اگر بتوانیم تعداد دانشکده ها و بیمارستان ها را افزایش دهیم، فشار بر تأمین اجتماعی کم خواهد شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی باعث شده تا برخی چشم طمع به اموال این سازمان دوخته باشند و اگر نتوانند به منافعی که می خواهند برسند، برای سازمان چالش ایجاد می کنند.
وی ادامه داد: پیشنهاد داریم مدیران شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی از کارکنان این سازمان انتخاب شوند. از اینرو که به لحاظ آشنایی با مسائل و مشکلات سازمان و بیمه شدگان، امانت دار خوبی بوده و از منافع آن به خوبی صیانت می کنند.
قاضی پور گفت: سازمان تأمین اجتماعی حق الناس است و در مصارف و هزینه ها باید دقت کافی به عمل آید و با حساسیت و قاطعیت از اموال آن مراقبت نمود.
وی افزود: محل تأمین منابع مالی طرح هایی که در ارتباط با تأمین اجتماعی تصویب می شوند، باید از قبل مشخص شوند.
سازمان تأمین اجتماعی جایگاه مناسبی برای تأمین آینده نیروی کار است
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه حدود ٥٥ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: این سازمان با توجه به کارکرد آن، کمک حال دولت است.
مقصود مقدمی کیا، تعداد بیمه شدگان آذربایجان غربی را ٣٧ درصد جمعیت این استان ذکر کرد و گفت: در بحث تعداد بیمه شدگان از میانگین کشوری عقب هستیم. اما به رغم کشاورزی بودن منطقه، توانستیم تعداد بیمه شدگان را دو درصد افزایش دهیم.
وی افزود: در خصوص تکریم ارباب رجوع، بازرسی های انجام شده از کارگاه ها، بخشودگی جرایم کارفرمایان و رفع موانع تولید، نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
مقدمی کیا با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی جایگاه مناسبی برای تأمین آینده نیروی کار است و در واقع به نوعی پشتیبان دولت نیز محسوب می شود، گفت: این سازمان در واقع با فعالیت های خود، بار بزرگی از دوش دولت برداشته و در صورتیکه حمایت شود، قطعا در جهت حمایت از تولید، گام های بلندی برخواهد داشت.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد با حمایت های این سازمان، دغدغه ها و مشغله های کارگران و تولیدکنندگان از بین برود تا نیروهای مولد با خاطری آسوده فعالیت های خود را انجام دهند.

تمامی خدمات درمانی تامین اجتماعی رایگان است
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اقدامات مجموعه درمان در سطح استان گفت: در بخش درمان مستقیم با دارا بودن یک بیمارستان ٢٥٦ تختخوابی در ارومیه، یک دی کلینیک در مهاباد، سه پلی کلینیک تخصصی در شهرستانهای ارومیه و سلماس، سه درمانگاه تخصصی در شهرستانهای خوی، میاندوآب و نقده و یک درمانگاه عمومی در ماکو خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را ارائه می دهیم.
دکتر صادق اسمعیل زاده با اشاره به طرحهای در دست اجرای مدیریت درمان استان گفت: بیمارستان خوی امسال افتتاح خواهد شد. کلنگ زنی درمانگاه سردشت انجام شده و درمانگاه های شاهین دژ و پیرانشهر نیز از طرحهای سال ٩٧ هستند.
دکتر اسمعیل زاده با اشاره به همکاری های سازمان تأمین اجتماعی در اجرای طرح تحول سلامت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه های درمان این استان، از ٩٦ میلیارد تومان به ٢٤٢ میلیارد تومان، افزایش یافت که همین امر باعث تاخیر در پرداخت به مراکز طرف قرارداد استان شد.
وی ضمن تشریح عملکرد بخش درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه اکثر بیمه شدگان این سازمان، افراد با درآمد متوسط و پایین هستند، از اینرو سازمان تأمین اجتماعی به منظور حمایت از این قشر، تمامی خدمات درمانی خود را در واحدهای ملکی به صورت رایگان ارائه می نماید.
سرپرست درمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت های عمرانی این سازمان در سطح استان گفت: سازمان تأمین اجتماعی وظیفه حفظ و نگهداشت نیروی کار را برعهده دارد تا این قشر با خاطری آسوده در جهت رشد و اعتلای میهن اسلامی فعالیت نماید و به همین منظور فعالیت های عمرانی خوبی در جهت گسترش امکانات درمانی، طی سالهای اخیر در سطح استان انجام گرفته است.
وی احداث بیمارستان خوی، بخش مراقبتهای ویژه CCU و ساختمان درمانگاه های تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه، پلی کلینیک تخصصی شهریار سلماس، و درمانگاه های شهرستان های سردشت، شاهین دژ و پیرانشهر را از جمله فعالیت های عمرانی سازمان تامین اجتماعی در سطح استان بر شمرد.


http://www.tamin.ir/News/Item/44443/2/44443.html