مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی این استان در دولت تدبیر و امید ٦٣ درصد افزایش یافت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید مجتبی موسوی اظهار داشت: ١١ هزار و ٣٠٣ تن از کارگران ساختمانی استان قم سال ۹٢ از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار بودند که این رقم در پایان خرداد ماه امسال به ١٨ هزار و ٣٨٢ تن افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد زنان خانه دار بیمه شده استان قم نیز از ٣٠ تن در بدو آغاز به کار دولت تدبیر و امید به ٤٨٦ تن در سه ماهه نخست امسال افزایش یافته است و بر اساس آمار سه ماهه اول ٩٦ تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در استان قم که بیمه تامین اجتماعی هستند، به ٣ هزار و ٨٠٩ تن می رسد.
وی اظهار کرد: تعداد مددجویان بهزیستی بیمه شده از ٣٣٥ نفر در سال ٩٢ به ٨١٢ نفر در سه ماهه نخست سال ٩٦ افرایش یافته است و رشد ١٤٢ درصدی را نشان می دهد.
موسوی گفت: تعداد مددجویان کمیته امداد بیمه شده از ٣١٠ نفر در سال ٩٢ به ٣٥٩ نفر در سه ماهه نخست سال ٩٦ افرایش یافته و رشد ٢٠ درصدی دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم بیان کرد: ٣٩ هزار و ١٧١ نفر از بیمه شدگان توافقی این استان در سال ٩٢ از خدمات بیمه ای این اداره کل بهره مند شدند که این رقم در خردادماه امسال، به ٤٢ هزار و ٥٢٧ نفر رسیده است و رشدی معادل ١٠ درصد را نشان می دهد.
موسوی ‏گفت: تعداد بیمه شدگان اداره کل تامین اجتماعی استان قم در چهار ساله فعالیت دولت تدبیر و امید ٦ درصد، تعداد مستمری بگیران ٣١ درصد، تعداد بازنشستگان ٣٣ درصد، تعداد از کارافتادگان ١٨درصد و تعداد مستمری بگیران بازمانده ٢٩ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد شعب خدمات دهنده این اداره کل به بیمه شدگان، از ٣ شعبه به ٤ شعبه و تعداد کارگزاری های آن، از ٢ کارگزاری به ٣ کارگزاری افزایش یافته است.
موسوی گفت: اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، تدوین، اجرا و پایش برنامه های عملیاتی سازمان و ایجاد پرونده الکترونیک فنی بیمه شدگان نیز از دیگر اقدامات اداره کل تامین اجتماعی قم، برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به بیمه شدگان این استان بوده است.
گفتنی است، ٧٢٧ هزار و ٤٦٦ نفر از جمعیت استان قم تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ٦٣ درصد جمعیت استان قم را شامل می شوند.

http://www.tamin.ir/News/Item/45684/2/45684.html