بازنشستگان و سالمندان گنجینه‌های خرد و تجربه و راهنمای امین و صادق برای جوانان هستند و خدمت بی‌منت به این عزیزان نه تنها یک ماموریت سازمانی؛ بلکه مایه افتخار مدیران و کارکنان در تامین اجتماعی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ناهید حیدری، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که به مناسبت گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع اعضای کانون بازنشستگان کارکنان سازمان تامین اجتماعی سخن می‌گفت، افزود: بازنشستگان و سالمندان انسان‌های شریف، متعهد و تلاشگر هستند که در کمال صداقت و پاکی بهترین سال‌های عمر خود را در راه آبادانی و سازندگی کشور عزیزمان ایران طی نمودند. ما سعادت، سازندگی، پیشرفت و توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی را مدیون دسترنج این عزیزان هستیم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ عمده‌ترین مشکلات سالمندان را دغدغه‌های اقتصادی، معیشتی، درمانی، کمبود آسایشگاه‌های توانبخشی، تکریم و عدم استفاده صحیح از تجربه و دانش آنها دانست.
حیدری نقش خانواده در تکریم از سالمندان را یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر هر جامعه‌ای دانست و افزود: هرچه توجه و تکریم به بازنشستگان و سالمندان در خانواده‌ها بیشتر باشد، سطح آسیب‌پذیری آنها به لحاظ روحی- روانی و جسمی کاهش می‌یابد.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به جمعیت سالمندان کشور گفت: بیش از ٦ میلیون نفر از جمعیت کل کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.
حیدری افزایش جمعیت سالمندان را در سال‌های آینده یک هشدار برای مسئولان و مدیران کشور دانست و گفت: اگر دغدغه‌های سالمندان در آینده مورد توجه قرار نگیرد؛ با چالش‌های گسترده‌ای روبه‌رو خواهد شد.
وی تاکید کرد: ایران در آستانه ورود به جمعیت سالمند است و در کمتر از ١٠ سال آینده یعنی تا سال ١٤٠٥ تعداد جمعیت سالمندان از ٥ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر به ١٠ میلیون نفر خواهد رسید.
حیدری برنامه‌ریزی و تهیه نمودن زیرساخت‌های لازم از قبیل گسترش امکانات ورزشی، تفریحی، مراکز درمانی، توانبخشی و توجه به دغدغه‌های معیشتی را از اهم اقدامات دانست.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ از پرداخت‌ کلیه مطالبات سازمان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان و مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: به طور میانگین هر ماه بیش از ٤ میلیارد و ٣٣٧ میلیون تومان به مستمری‌بگیران، بازنشستگان و ازکارافتادگان پرداخت می‌شود.

http://www.tamin.ir/News/Item/48444/2/48444.html