در سومین جلسه شورای اداری معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی که با حضور محمدحسن زدا معاون بیمه ای این سازمان و مدیران و کارشناسان این معاونت برگزار شد، به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه پرداخته شد.
سازمان تامین اجتماعی همواره تلاشگران حوزه کار و اشتغال را مورد حمایت قرار داده است
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در این جلسه گفت: این سازمان همواره تلاشگران حوزه جهاد کار و اشتغال را مورد حمایت قرار داده است و بقاء خود را مستلزم وجود کار و کارگر می داند.
مهرداد قریب اظهار داشت:این سازمان با وجود تمامی فشارها و تنگناها، برای حفظ و احقاق حقوق شاغلین، نسبت به تحت پوشش در آوردن و بررسی دستمزد دریافتی و پرداخت حق بیمه آنان به صورت کامل، حساسیت های فراوانی را به خرج داده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری، ١٤درصد حداکثر افزایش دستمزد کارگران و بیمه شدگان را داشته ایم، افزود: همچنین موفق شدیم در ارتباط با اجرائیات نسبت به سال قبل ٣١درصد افزایش و نسبت به برنامه مصوب ٢١ درصد رشد داشته باشیم.
وی ادامه داد: در خصوص بازرسی نیز ٤٠ درصد رشد و در ارتباط با وصولی ها نسبت به عملکرد مشابه سال قبل، ٢٢ درصد افزایش داشته ایم.
قریب اضافه کرد: این حوزه در خصوص خدمات غیر حضوری از جمله بازرسی الکترونیک، لیست های اینترنتی و ابلاغ، اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است. اجرائیات الکترونیک و نامنویسی متمرکز نیز در حال پیگیری و آماده سازی است.
٦٢درصد تعهدات سازمان تامین اجتماعی بلند مدت است
مدیرکل امورفنی مستمری های تامین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار داشت: تعهدات بلند مدت مجموعه تامین اجتماعی، ۶۲ درصد کل تعهدات را تشکیل می‌دهد.
سید محدعلی جنانی گفت: تعداد پرونده‌های فعال مستمری‌بگیر تامین اجتماعی به ٢ میلیون و ٥٣٠هزار نفر می‌رسد که شامل بازنشستگان، بازماندگان و از کارافتادگان می‌شوند.
وی افزود: حدود یک میلیون و ٦٢٥ هزار نفر که ٦٤درصد این جامعه هستند، بازنشستگان ما را تشکیل می‌دهند. ١٣٢هزار نفر از کارافتادگان و ٧٧١هزار نفر نیز، بازماندگان مستمری‌بگیر تامین اجتماعی محسوب می‌شوند.
جنانی گفت: امسال رشد خوبی در پرداخت مستمری‌ها صورت پذیرفت و حداقل دستمزد به ٩٣٠ هزارتومان رسید. میانگین پرداختی‌ها به یک میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید که با مزایای جنبی آن، یک میلیون و ٤٧٠ هزار تومان شده است.
گسترش و توسعه خدمات غیرحضوری
مدیرکل امورفنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گفت: غیر حضوری کردن فرایندها با هدف عدم مراجعه مردم به شعب و افزایش تعداد بیمه شدگان، دو محور اصلی فعالیت این حوزه در سال جاری بوده است.
منصور آتشی افزود: گسترش و توسعه خدمات غیر حضوری در کنار افزایش سطح کیفی تعهدات، بستری است که سازمان تأمین اجتماعی با گام نهادن در آن قصد دارد یکی از دغدغه های جامعه کارگر مبنی بر سهولت دسترسی به خدمات سازمان را بر طرف نماید.
ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان
مدیرکل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: تمامی فعالیت های این حوزه، در خصوص زیرساخت هایی است که برای ادامه ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان انجام می شود.
بهروز کریمی خاطرنشان کرد: طراحی اپلیکیشنی برای تلفن همراه، سامانه جدید سوابق بیمه پردازی، نمایش سوابق تلفیقی و ترکیبی بیمه شدگان، حذف تبادل اطلاعات در سطح شعب و ایجاد اطلاعات متمرکز در یک شعبه و فرمت جدید دفترچه های درمانی، از جمله اقدامات مورد نظر در این واحد بوده است.
توسعه دفاتر کارگزاری تامین اجتماعی در سطح کشور
سرپرست اداره کل امور کارگزاری های رسمی سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان به منظور توسعه دفاتر کارگزاری در سطح کشور و با هدف سهولت دسترسی و ارتقای سطح رضایتمندی شرکای اجتماعی نسبت به ایجاد کارگزاری های رسمی جدید از طریق برگزاری آزمون و انجام مصاحبه تخصصی اقدام می کند.
سعید تاجیک افزود: آزمون اعطای پروانه تاسیس کارگزاری رسمی جدید سازمان تامین اجتماعی مربوط به حدود ٨٠ کارگزاری در ٢٨ اداره کل تامین اجتماعی در سراسر کشور است.
وی تصریح کرد: استاندارد سازی فعالیت های کارگزاری های تامین اجتماعی، از اولویت های کار این حوزه بوده است.
گفتنی است، در پایان این جلسه محمدحسن زدا معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی به سئوالات و مشکلات حاضرین پاسخ گفت. جهت مشاهده گزارش تصویری جلسه شورای اداری کارکنان معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی کلیک نمایید.



http://www.tamin.ir/News/Item/48712/2/48712.html