مهرداد قریب مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی در همایش هم اندیشی با تشکل های کارفرمایی و رابطین بیمه ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پایداری سازمان تأمین اجتماعی منوط به پایداری نسبت ورودی و خروجی آن است و لذا مطلوب این سازمان این است که تولید و اشتغال پایدار حاصل شده و صنایع در ظرفیت بالایی فعالیت نمایند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مهرداد قریب، مدیرکل وصول حق بیمه، رویکرد و چشم انداز سازمان تامین اجتماعی را توسعه خدمات الکترونیک به همراه مدیریت راهبردی دانست و گفت: ارائه خدمات الکترونیکی و توسعه آن در بخشهای مختلف سازمان می تواند موجب تسریع در ارائه خدمات به بیمه شدگان و کاهش هزینه ها شود به طوری که در حال حاضر ارائه لیست حق بیمه و پرداخت آن به صورت مکانیزه انجام می شود و پرداخت حق بیمه الکترونیکی را توسعه و در بخش بازرسی کارگاه ها نیز بتدریج بازرسی الکترونیکی جایگزین بازرسی سنتی می شود.
وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی، سازمانی بیمه ای است که بر اساس محاسبات بیمه ای اقدام به ارائه خدمات می کند و لازم است شرکای اجتماعی که همان کارفرمایان و کارگران هستند در صیانت از اموال سازمان تامین اجتماعی مشارکت نمایند.
رضا معینی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان ها نیز در این همایش ضمن اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی سازمان در بین شرکای اجتماعی اظهار داشت: سازمان تامین‌اجتماعی در چهار سال گذشته با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی تلاش نموده علاوه بر افزایش میزان رضایتمندی شرکای اجتماعی، سطح تعامل اثرگذار با جامعه کارفرمایی کشور را نیز بهبود ببخشد و به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های آشکار و نهان تشکل‌های قانونی کارفرمایی گام بردارد.
وی افزود: در حال حاضر دو رویکرد اصلی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که با حوزه فعالیت کارفرمایان در ارتباط تنگاتنگ است؛ اول این که سازمان بر خود لازم می داند تا با شرکای اجتماعی خود
(بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان) ارتباط منطقی، صحیح و دوستانه داشته باشد و دوم در تلاش هستیم با تصحیح و تنقیح و شفاف سازی مقررات و بخشنامه های این سازمان مشکلات بیمه ای کارفرمایان را کاهش دهیم .
معینی با تاکید براصل سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: اصل سه جانبه گرایی و مشارکت شرکای اجتماعی در مدیریت سازمان باید کاملا پررنگ باشد چرا که سازمان متعلق به کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان است در واقع یکی از اهداف برگزاری چنین همایش هایی توسعه و تقویت اصل سه جانبه گرایی است.
در بخش دیگری از این همایش محمد کریمی پاشاکی، سرپرست دبیرخانه هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی، تغییر نگرش ها و ارتقای سطح آگاهی کارفرمایان و نمایندگان آنها را از پیامدهای ارزنده این نشست ها در استان های مختلف ذکر کرد و افزود: عدالت محوری، افزایش اعتماد عمومی، تسریع در زمان رسیدگی و رویکرد الکترونیکی کردن فعالیت ها از مهمترین دستاوردهایی است که ارتقای سطح رضایتمندی از عملکرد بسیاری از هیات های تشخیص مطالبات را به دنبال داشته است و امیدوارم با تداوم این حرکت ها به زودی شاهد گسترش چنین مولفه هایی در تمامی هیات های تشخیص مطالبات سراسر کشور باشیم.
محمد کریمی پاشاکی، جلب اعتماد عمومی را زیربنای فعالیت سازمان تامین اجتماعی در تعامل با مشتریان خود عنوان کرد و افزود: این امر محصول مجموعه ای از اقدامات است که یکایک آنها را مورد توجه قرار داده ایم و موفقیت های به دست آمده نتیجه پایبندی همکاران در هیات های تشخیص مطالبات به اصول حرفه ای کار دراین بخش است.
غلامرضا محمدی، مدیر کل تامین اجتماعی استان چهار محال و بختیاری نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل تامین اجتماعی بر برقراری تعامل موثر میان سازمان تامین اجتماعی با مخاطبان و شرکای اجتماعی تاکید کرد و گفت: وجود بیش از ١١ هزار کارگاه و واحد صنفی، تولیدی، کشاورزی و صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری موجب شده است که این سازمان در حوزه گسترش تعاملات با شرکای اجتماعی گامهای موثر بر دارد.
غلامرضا محمدی افزود: قطعا توسعه فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در برگزاری همایش ها و کارگاههای آموزشی، این سازمان را در دستیابی به اهداف کلان خود در خصوص ایجادگسترش فضای تفاهم و تعامل موثر بین کارکنان و مخاطبان سازمان در جهت افزایش رضایتمندی در ادامه خدمات بهینه یاری خواهد رساند.
در پایان این برنامه پانل پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان تخصصی جهت پاسخگویی به مسائل و مشکلات کارفرمایان برگزار شد.
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها چندسالی است که با بهره گیری از ظرفیت های مطلوب تشکل های صنفی کارفرمایی نسبت به برگزاری نشستها و همایش های هم اندیشی در راستای توسعه فرهنگ بیمه پردازی در استانهای مختلف کشور به اجرا درآورده که با استقبال و مشارکت فزاینده جامعه کارفرمایی کشور روبرو شده است. این برنامه ها کماکان در سطح استانهای سراسر کشور اجرایی خواهد شد.


http://www.tamin.ir/News/Item/51232/2/51232.html