معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: میزان مطالبات دستگاه های اجرایی بدهکار به تامین اجتماعی هرچه زودتر احصاء شود تا بدهی دستگاه هایی که ازمحل اعتبارات دولتی ردیف دارند به تامین اجتماعی پرداخت شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ،محمدعلی عباس زاده وحید مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی دردیداربا معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استاندارخراسان شمالی گفت:باروحیه تعامل وهمکاری دوجانبه ازسوی دستگاه های اجرایی توسعه پایداربرای استان خراسان شمالی به ارمغان خواهدآمد.
وی حمایت از تولید را یکی از رسالت های اصلی سازمان تامین اجتماعی دانست وگفت:هرچه رونق اقتصادی افزایش یابد به طور حتم سازمان می تواند خدمات بهتر و باکیفیت به بیمه شدگان ارائه دهد.
عباس زاده با بیان این که پویایی سازمان تامین اجتماعی در حمایت از تولید کنندگان نهفته است دراین رابطه در راستای حمایت از تولید کنندگان به طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی با ارائه خدمات مناسب و با حمایت های همه جانبه از کارفرمایان می تواند آرامش روانی را در حوزه های اقتصاد ایجاد کند.
عباس زاده به مطالبات ١٠٠ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دستگاه های اجرایی و صنایع بزرگ استان اشاره کرد وعمده ترین مطالبات تامین اجتماعی را مربوط به شهرداری بجنورد با بیش از ٢٠ میلیارد تومان اعلام کرد
وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی مساعدت وهمکاری لازم با دستگاه ها و کارفرمایان بدهکار را از اولویت های اصلی خود قرار داده است، افزود: این درحالی است که طبق ماده ٥٠ قانون تامین اجتماعی ، سازمان می تواند نسبت به توقیف اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران اقدام کند.
عباس زاده از تحت پوشش بودن بیش از ١١٠ هزار بیمه شده و ١٣ هزار و ٥٠٠مستمری بگیر و بازنشسته دراستان خبرداد وگفت: باتوجه به حجم بالای مراجعه کنندگان، سازمان تامین اجتماعی جز دستگاه های برتر در جلب رضایت مخاطبان محسوب می شود. معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع پایدار استاندارخراسان شمالی نیز دراین دیدار نقش سازمان تامین اجتماعی را در حمایت از واحدهای تولیدی بسیار موثر دانست .
محموددلپسند درآمدهای سازمان تامین اجتماعی را از محل بخش خصوصی وصنایع بزرگ در قالب پیمانکاران و کارفرمایان اعلام کرد و گفت: باید مقررات متناسب با شرایط افراد باشد تا میزان تبعیت آنها از قوانین افزایش یابد.
وی از همکاری های مطلوب تامین اجتماعی با واحدهای تولیدی استان قدردانی و بر ضرورت همکاری اشاره کرد وافزود: سازمان تامین اجتماعی با شناخت کافی از اختیارات، نهایت مساعدت را با مخاطبین به ویژه واحدهای تولیدی استان داشته باشد.
دلپسند یکی از شاخص های توسعه و پیشرفت هر کشوری را جمعیت تحت پوشش بیمه ای آن دانست وگفت: این باعث افتخار است بیش از ٥٠ درصد جمعیت کشورما زیر چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

http://www.tamin.ir/News/Item/52182/2/52182.html