اگر شما آماده پیشرفت شرکت و استارتاپ نوپای خود هستید، این نکته را نباید فراموش کنید که به افزایش سرمایه و جذب سرمایه گذار نیاز دارید.

موفقیت در جذب سرمایه یکی از عوامل مهم در آینده‌ی شرکت شما است.کری گومن، نایب رئیس شرکت Xero در بعضی از صحبت‌های خود به این موارد اشاره می‌کند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند جذب سرمایه گامی بسیار دشوار و ریسک پذیر است؛ اما کری اذعان دارد که اگر مراحل را درست طی کنید، پیمودن مسیر آن‌چنان سخت نخواهد بود. راه اندازی کسب و کار موفق مراحل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها جذب سرمایه گذار است. در ادامه می‌خواهیم موشکافانه‌تر به این موضوع بپردازیم.در این مطلب الزامات اجرایی قبل از تلاش برای جذب سرمایه، طبق گفته‌های کری گومن عنوان شده است.۴ روش در راستای آماده سازی استارتاپ برای جذب سرمایه گذار
۱- داشتن طرز تفکر و رویکرد انعطاف‌پذیر

سرمایه‌گذاران اکثر پیشنهاداتی که به آن‌ها داده می‌شود، رد می‌کنند. اگر شما در مورد آینده ایده و پیشنهادتان خوش‌بین هستید، به‌عنوان یک کارآفرین واقعی بهتر است که پافشاری و تلاش را ملاک کار خود در چنین شرایطی قرار دهید. سرسختی یکی از ویژگی‌های مشترک اکثر بنیان‌گذاران است. همچنین سعی کنید در مورد دلیل مخالفت آن‌ها واقع‌بین باشید.
۲- جذب کارشناسان مالی و مربیان باتجربه در گروه

در ابتدای کار شما به افراد متخصص و باتجربه در حوزه تجارت و کسب و کار نیاز دارید. این افراد نه‌تنها می‌توانند شما را راهنمایی کنند، بلکه کمک خواهند کرد با مهره‌های کلیدی مورد نیاز در بازار ارتباط برقرار کنید. امور مالی چیزی است که سرمایه‌گذاران بر آن متمرکز خواهند شد. بهتر است که برای گروه خود متخصصان مالی و حسابداری استخدام کنید تا مدل تجاری کسب و کار شما را به‌خوبی بهبود ببخشند.
۳- آماده کردن مدل کسب و کار و طرح ثابت

چگونه طرح کسب و کار بهتری بنویسیم؟ طرح شما ابتدا باید روی کاغذ ثبت شود و نشان دهد که کسب‌وکارتان ارزشمند است؛ حتی اگر در گام سودآور نباشد. یک رهبر قدرتمند نیز بهتر است در این امر همکاری داشته باشد و پیش‌قدم شود. نتیجه همکاری این است که شما به‌عنوان مؤسس یا مدیرعامل در مورد نقاط ضعفتان با دقت فکر کرده‌اید و حال در کنار افرادی قرار گرفته‌اید که توانایی رفع این نواقص را دارند.
۴- تنظیم امور مالی

سرمایه‌گذاران به خاطر اینکه شما ایده‌ای خاص دارید و یا به دلیل اینکه با شما دوست هستند، سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. آن‌ها به دنبال سود این سرمایه هستند. اثبات این سودآوری بدان معنی است که دفاتر حسابتان بدون خطا تنظیم شده باشند و از نرم‌افزار مناسب برای پردازش داده‌ها استفاده کرده باشید. استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری که به‌خوبی داده‌های مالی را ترکیب کند، مهم است. نرم‌افزاری که در آن حسابدار و مدیر می‌توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند و در صورت امکان، بازخورد مستقیمی از بانک دریافت کنند. اگر همه این اتفاقات رخ بدهد، سرمایه گذار با اطمینان بیشتری سرمایه‌گذاری می‌کند.


منبع : تکنومون

کارهای مهم یک استارتاپ، قبل از تلاش برای جذب سرمایه گذار - پرتال کارآفرینی و استارتاپ