در گذشته نه‌چندان دور ترویج یک برند با آنچه امروز انجام می‌دهیم بسیار متفاوت بود. به لطف اینترنت، بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان از طریق کامپیوتر با هم در ارتباط هستند و با استفاده از نرم‌افزارها اطلاعات مورد نیازشان را به‌دست می‌آورند.

درنتیجه تعریف ما از رقابت نیز تغییر کرده است. امروزه کسب‌وکارها باید برای ماندگاری و برتری در این بازار شلوغ راهی طولانی را طی کنند. در اغلب موارد می‌توانم با اطمینان بگویم که صدها و بلکه هزاران نفر دیگر هستند که کسب‌وکارهای مشابهی دارند. پس چه چیزی جایگاه آنها را بالاتر از دیگران قرار می‌دهد؟ حقیقت این است که با آمدن بازاریابی دیجیتالی همه چیز دچار تغییر شد و چیزهای کمی بدون تغییر ماندند. به گزارش دنیای اقتصاد، روش‌هایی اساسی وجود دارند که کسب‌وکار را در یک موقعیت بهتر قرار می‌دهند و برند را برجسته می‌کنند. در ادامه سه ابزاری را که در استراتژی بازاریابی به شما کمک می‌کند معرفی می‌کنیم.

۱) نرم‌افزار SEO Power Suite

گوگل روزانه ۵/ ۳ میلیارد جست‌وجو را پردازش می‌کند. در مورد تعداد زیاد کاربران آنلاین یک موتور جست‌وجو فکر کنید! تعداد کمی از آنها بیش از یک صفحه از نتایج را بررسی می‌کنند و اغلب به همان چند صفحه اول بسنده می‌کنند. بنابراین نمی‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها استراتژی بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا SEO را از بازاریابی خود حذف کنید. برای SEO نیاز به تحقیق و توجه به جزئیات دارید. نرم‌افزار SEO PowerSuite به چهار ابزار اصلی مجهز شده که تمامی موارد جست‌وجو را پوشش می‌دهد.
Rank Tracker: کلمات کلیدی مهم‌ترین چیز برای جست‌وجوگرها است. این ابزار می‌تواند دائما رتبه سایت شما را برای کلمات کلیدی در میان موتورهای جست‌وجوی مختلف بررسی کند. حتی می‌تواند رتبه کلمات کلیدی موجود را نسبت به هر منطقه و هر زمانی که بخواهید بررسی ‌کند. به‌راحتی می‌توانید رتبه‌بندی‌ها را مشاهده و آنهایی را که اشاره دقیق‌تری به سایت شما دارند انتخاب کنید. توصیه می‌شود از منابع مختلف کلماتی را انتخاب کرده و در استراتژی بازاریابی‌تان استفاده کنید.
Website Auditor: این ابزار وظیفه بررسی محتوای درون سایت شما را برعهده دارد. بررسی کامل سایت اولین گام در بهبود نتایج جست‌وجو است. این ابزار می‌تواند صفحات، نوشته‌ها، فروشگاه، کامنت‌ها و سایر قسمت‌های مربوط به سایت شما را بررسی کند و همه مشکلات و خطاهایی را که به رتبه شما صدمه می‌زند تشخیص دهد. سپس نتایجی به شما ارائه می‌دهد تا در بهینه‌سازی صفحات خود به‌کار ببرید و نتایج بهتری حاصل شود.
SEO Spyglass: با استفاده از این ابزار می‌توانید به‌طور دقیق از بک‌لینک‌های سایت خود مطلع شوید. در تلاش برای بازاریابی رقابتی در موتورهای جست‌وجو این ابزار به شما کمک می‌کند اطلاعات بک‌لینک‌های رقبای خود را نیز به‌دست آورید. استراتژی و نقاط قوت و ضعف بک‌لینک برندها را شناسایی کنید.
LinkAssistant: بک‌لینک‌ها باید در سایت‌های معتبر و مرتبط ایجاد شوند. با این نرم‌افزار می‌توانید لیست مفصلی از سایت‌های مرتبط و هدف را گردآوری کنید و با تکنیک‌های مختلف مانند پست و کامنت یک بک‌لینک مناسب برای خود ایجاد کنید. سپس، میزان اعتبار هر سایت برای لینک‌گذاری و کیفیت آن را بررسی کنید. از آنجا که به تمام این اطلاعات نیاز دارید، این نرم‌افزار می‌تواند چنین حجم عظیمی از داده‌ها را در دسترس شما قرار بدهد و ممکن است رقبای شما چنین فرصتی را نداشته باشند.


۲) Awario

جالب است بدانید که بخش بزرگی از بازاریابی هیچ اقدام عمومی‌ را شامل نمی‌شود. بهترین استراتژی این است که به آنچه مردم در مورد استارتاپ شما می‌گویند گوش دهید. در این بخش به سادگی می‌فهمید چه موضوعاتی در حوزه فعالیت شما ایجاد شدند. وقتی مساله‌ای جزو اخبار داغ روز شود، از طرف مشتریان پیام‌هایی مربوط به آن گذاشته می‌شود. Awario می‌تواند با ۴ عملکرد اصلی این اطلاعات را جمع‌آوری کند:

آگاهی برند: رسانه‌های اجتماعی که براساس مفهوم ردیابی برند ایجاد می‌شود، پیگیری بسیار آسان‌تری خواهد داشت. شبکه‌های اجتماعی و بیش از ۱۳ میلیارد صفحه را هر روز برای آنچه که مردم در مورد کسب‌وکار شما می‌گویند لحظه‌به‌لحظه پیگیری می‌کند.
تحقیقات بازار: در جمع‌آوری اطلاعات در مورد مسائل داغ مربوط به کسب‌وکار به شما کمک می‌کند. شاید پروفایل شما نیاز به تجدیدنظر داشته باشد.
فرصت‌های فروش: از گفت‌وگوها و زمینه‌های مربوط به برندتان، مشتریان بالقوه‌ای که به‌دنبال محصول یا خدمات شما هستند را ردیابی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید برای آنها پیام تبلیغی ارسال کنید و برای مشکل‌شان راه‌حلی پیشنهاد دهید.
بازاریابی تاثیرگذار: افراد تاثیرگذار در کسب‌وکار را شناسایی می‌کند. همکاری با اشخاص مناسب می‌تواند به‌طرز شگفت‌انگیزی به رشد آگاهی مشتریان از برند شما در جوامع مختلف کمک کند.
۳) Contently

علاوه‌بر دانستن اصول اولیه بازاریابی و همچنین SEO، به ابزارهایی نیاز دارید که در ایجاد محتوای مناسب و ایجاد تعامل به شما کمک کند. این برنامه موثر و قابل اعتماد است و در بازاریابی سه قابلیت اصلی را شامل می‌شود:
تولید محتوا: مفاهیم کلیدی را از وب استخراج کرده تا نشان دهد در ایجاد اصولی برند و رسیدن به بهره‌وری تا چه حد محبوبیت و پذیرش ایجاد شده است. هر مرحله از این فرآیند از تیم تا ایده‌ها و روش‌هایی که به تصویب نهایی می‌رسند، ساده و موثر است.
برقراری ارتباط: اگر در یک استارت‌آپ یا کسب‌وکار کوچک کار می‌کنید، احتمالا همیشه درگیر وظایف مختلف خواهید بود. در چنین موردی نرم‌افزار Contently می‌تواند شما را از طریق شبکه گسترده سازندگان محتوا با فریلنسرها مرتبط کند. به محض اینکه مطالب ایجاد شود و مورد تایید قرار گیرد، می‌توانید به‌راحتی آن را در کانال‌های مهم خود منتشر کنید.

داده‌ها: بدون تجزیه و تحلیل‌های مناسب، ایجاد محتوای با کیفیت بسیار سخت است. با استفاده از داشبورد ردیابی، اطلاعات حیاتی در مورد وضعیت مطالب در سراسر وب به‌دست می‌آید. این معیارها برای شناسایی نقاط قوت و بهبود پیام‌های تبلیغاتی بسیار مهم است. بازاریابی محتوا در حال حاضر یکی از داغ‌ترین موضوعات در جهان کسب‌وکار است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کسب‌وکارهای قائل به بازاریابی محتوا رتبه‌ بالاتری نسبت به سایر کسب‌وکارها دارند. این آمار باعث می‌شود که برندها بودجه‌هایی را برای این امر اختصاص دهند. شما نیز برای بالا بردن رتبه نیاز به پیمودن مسیر دیگری دارید، با استفاده از ابزار مناسب می‌توانید محصولات و خدمات خود را برجسته کنید.



منبع: اقتصاد آنلاین


معرفی ۳ ابزار کاربردی دیجیتالی برای پیشرفت استارتاپ ها - پرتال کارآفرینی و استارتاپ