خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
هندوستان خوب میداند یکی از راههای قدرت گرفتن در فناوری اطلاعات حمایت از استارت آپ هاست.در حال حاضر ۳۰۰۰ استارتاپ در حوزههای مختلف وجود دارند که تا کنون موفق به جذب ۷میلیارد سرمایه از سرمایه گذاران خارجی شده اند. هند در حال تبدیل شدن به آقای فناوری اطلاعات دنیاست. همین چند وقت پیش خبری را خواندم مبنی بر اینکه درامد هندوستان از صادرات خدمات فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۰ به ۲۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید. یعنی به چیزی معادل ده برابر پول نفت ایران و این باور کردنش سخت است. باورش سخت است، چرا که هند در سال ۱۹۹۰ میلادی، یعنی همین ۲۶ سال پیش کشوری است که فقر بدنه ی اصلی اجتماعش راه تهدید میکرد و در آن زمان وضعیت آی تی هند شاید با وضعیت کنونی آی تی در ایران برابری میکرد. یعنی شرکتهایی در هند هستند که درآمد محدودی از نرم افزار دارند، بازار تشنه محصول با کیفیت است، در مقابل آن کیفیت آنقدرها وجود ندارد، آموزش نیروی کار جدی گرفته نمیشود و صنعت نرم افزار تقریبا ورشکسته است. اما نفس میکشد. امروزه تقریبا غیر ممکن است شما پروژه ای بزرگ را در اروپا و امریکا به یک تیم برونسپاری کنید و در آن مجموعه اثری از هندی ها نباشد. حتی هندی ها به سبب قیمت مناسبشان، عمده ی خدمات فناوری اطلاعات کشورهای حاشیه ی خلیج فارس را هم از ان خود کرده اند و در این راه چشم به بازار ایران هم دارند. البته که عجیب هم نیست، آنها ۲۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل میدهند، زبان انگلیسی شان خوب است، ۶۰۰ میلیون نفر زیر ۲۵ سال دارند که از همان خردسالی با لپ تاب های ۲۰ دلاری کار با کامپیوتر را یاد میگیرند، آرام و متین هستند، مدیریت و کار تیمی بلدند، اهل مطالعه کتاب و کشف هستند، بیش از هزار و پانصد موسسه علمی معتبر در حوزه ی خدمات فناوری و مهندسی نرم افزار دارند. هند دارای حدود ۳۰۰ دانشگاه معتبر، ۱۲ هزار کالج و موسسه عملی، ۷۰۰ مرکز تحقیقات علمی، یک میلیون مدرسه و بیش از ده میلیون دانشجوست که هر سال حدود ۱۰۰هزار نفر از میان آنها، از رشته ی فناوری اطلاعات فارغ التحصیل و روانه صنعت فناوری اطلاعات در هند میشوند. صنعت نرم افزار در هند حالا به عنوان ناجی اقتصاد این کشور به حساب میآید، کشوری که فقر همواره مهمترین معضل توسعه در آن به حساب میآمده، اما فناوری اطلاعات حالا آنقدر در این کشور رشد کرده است که حجم قابل توجهی از بودجههای دولتی و سرمایهگذاریهای خارجی را به خودش اختصاص داده است. آمار نشان میدهند که ۱۷ درصد از تولید ناخالص ملی و درآمد حاصل از صادرات هندوستان در سال ۲۰۱۵ به صنعت فناوری اطلاعات اختصاص داشته است . هند از صادرات تولید نرم افزار حدود ۳ میلیون شغل به صورت مستقیم و حدود ۱۰ میلیون شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است و بعد از امریکا تبدیل به دومین قدرت فناوری اطلاعات در جهان تبدیل شده است. از همین رو از چند سال گذشته شاهد مهاجرت افراد مشغول در صنعت نرم افزار اروپا و امریکا به هند هستیم. شرکت های خارجی دوست دارند با هندی ها کار کنند. هندی ها نهایتا هر کدامشان برای یک شرکت نرم افزاری در سال ۸۰۰۰ دلار هزینه خواهند داشت. اینکه چرا هند در این مسیر است و چنین از فناوری اطلاعات کسب درامد میکند سوالی نیست که براحتی بتوان به آن پاسخ داد. در سال ۱۹۹۰ همزمان با انقلاب صنعتی در هند، حرکتی نوین به سمت ایجاد زیر ساخت های مناسب برای تولید نرم افزار و به طور کل خدمات فناوری اطلاعات به راه افتاد و پس از صرف هزینه های بسیار از سمت دولت وقت، آموزش نیروی کار جدی گرفته شد، تجهیز و راه اندازی سایت های فناوری، ایجاد زیرساخت های بنیادی، در اختیار قرار گرفتن لوازم تولید نرم افزار به افراد علاقمند با کمترین قیمت در دستور کار قرار گرفت. البته سرمایه گذاری در بخش ای تی یک شبه به فکر دولتی ها نرسید چرا که خیلی قبل تر از آن هندی های با تحصیلات نرم افزاری از دانشگاههای امریکا ارزش نرم افزار را درک کرده و به هدف کپی انچه در امریکا دیده بودند به هند بازگشتند و بین سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰نشان دادند که میتوان از این راه پول خوبی بدست اورد. ایجاد پارکها و مراکز علم و فناوری برای جمع کردن جوانان و متمرکز کردن آنها روی ایده های خلاقانه در هند به امری عادی تبدیل شده است. هر چند که صنعت خدمات IT در هندوستان در بمبئی و در سال ۱۹۶۷ با تاسیس شرکتی به نام Tata متولد شده است، اما حالا «بنگلور» به مهمترین مرکز تکنولوژی این کشور تبدیل شده است تا جایی که آن را با نام سیلیکون ولی یا دره تکنولوژی هند میشناسند. حالا بنگلور به تنهایی حدود ۳۳ درصد از صادرات صنعت IT این کشور را در اختیار دارد و بزرگترین شرکتهای تکنولوژی هندوستان در آن واقع شدهاند. البته فقط بنگلور در هند کار فناوری اطلاعات و صادرات خدمات آن را نمیکند، شهرهایی چون حیدرآباد، مومبای، چنای و دهلی نیز به طور جدی پای در این عرصه گذاشته اند. هندوستان خوب میداند یکی از راههای قدرت گرفتن در فناوری اطلاعات حمایت از استارت آپ هاست.در حال حاضر ۳۰۰۰ استارتاپ در حوزههای مختلف وجود دارند که تا کنون موفق به جذب ۷میلیارد سرمایه از سرمایه گذاران خارجی شده اند. این تعداد استارت اپ و جذب سرمایه تاکنون برای ۱۰۰ هزار نفر اشتغال زایی کرده است و انتظار میرود تا پایان سال ۲۰۱۶ تعداد استارتاپهای فعال حوزه تکنولوژی هندوستان به ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ عدد برسد که این رقم نشانه رشد ۴۰حداقل درصدی نسبت به سال گذشته است. از این میان امریکا با داشتن ۴۷هزار شرکت استارتاپ فناوری در جایگاه نخست این لیست و بریتانیا نیز با ۵ هزار استارتاپ مرتبط با فناوری بر دومین پله این ردهبندی ایستاده است. محققان انتظار دارند که هند اگر با همین سرعت پیش برود،در پایان سال ۲۰۱۶میلادی بتواند در رتبه دوم کشورهای دارای سریع ترین رشد در زمینه استارتاپها قرار بگیرد به همین دلیل تلاش فعالان عرصه فناوری این است که هندوستان در آینده به عنوان برند استارتاپ در جهان مطرح شود. گفته میشود به ازای هر ایده ی استارتاپی موفق در امریکا، حدود ۵ استارتاپ مشابه همان ایده در هند آغاز به کار میکنند به امید آنکه روزی استارتاپ آنها توسط همان استارتاپ موفق در امریکا به قیمت خوبی خریداری شود. موفق ترین استارتاپ هندی استارت اپ Flipkart است که توسط دو جوان هندی در سال ۲۰۰۷ و از روی سایت آمازون کپی برداری شد. FlipKart یک فروشگاه مدرن اینترنتی است که موفق به جذب سرمایه ۳.۲ میلیارد دلار شد و حالا نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار ارزش دارد. استارت اپ بعدی که در هند کارش حسابی گرفته نامش SnapDeal است. این استارت آپ توسط کارمند مستعفی مایکروسافت که در سال ۲۰۰۸ به هند و با هدف راه اندازی استارت اپ بازگشته راه اندازی شد. کار SnapDeal همانند استارتا اپ قبلی فروشگاه اینترنتی است. این استارت اپ تا کنون نزدیک به ۱.۵۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده و در حدود ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد. استارت اپ شماره سه این روزهای هند، استارت اپی با نام Ola است. این استارت اپ که حالا به غول فناوری در هند تبدیل شده، کسب و کاری مشابه کسب و کار Uber را دارد که همان ارائه سرویس خدمات مسافربری است. Ola تاکنون ۱.۱۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده و حدود ۵ میلیارد دلار ارزش دارد. Ola چیزی در حدود ۲۵۰ هزار راننده و تاکسی در اختیار دارد و سهم قابل توجهی از صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری در هند را پشتیبانی میکند. هندی ها از سال ۱۹۶۰ فناوری اطلاعات را شروع کردند، ۱۹۹۰ متحول شدند و ۲۰۲۰ دنیا را با فناروی اطلاعات خواهند بلعید. اگر ما امروز تلاش برای تحول کنیم، آیا سی سال آینده در حد خودمان حرفی برای گفتن در فناوری اطلاعات دنیا خواهیم داشت؟ منبع: جاوا استار http://www.entportal.ir/15105
مشاهده قوانین انجمن