ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    عصرانه در پویاترین اکوسیستم استارتاپی آمریکا، Austin



    شهر آستین Austin در تگزاس فعال ترین اکوسیستم استارتارتاپی آمریکا در سال ۲۰۱۵ بوده است. (این موضوع طبق گزارش بنیاد Kauffman است. با مطالعه دقیق این گزارش نکات جالبی پیدا می کنید.) شهری که کمپانی دل از آنجا شروع کرد و در حال حاضر از میکرو سافت تا ای بی ام و آمازون و گوگل و … در آن دفتر دارند و بواسطه همین استارتاپ ها و رشد سریع اقتصادی آن، روزی بیش از ۱۰۰ نفر متخصص به جمعیت آن اضافه می شود و قیمت های اجاره و مسکن و دفتر هم بالاتر می رود. جایی که به جای سیلیکون ولی، سیلیکون هیلز نامیده می شود. وقتی می فهمی یکی از آشنایان در شهری، استارتاپی داشته است، عزمت جزم می شود که بروی سفر، مخصوصا وقتی آن شهر آستین باشد، پایتخت ایالت تگزاس با هوایی خوب ولی متاثر از همجواری با خلیج مکزیک گاها شرجی و گرم و بارانی. این آشنا ( آقا محسن عزیز ) که بعد از چند دقیقه اول و برخورد گرمش، دوست شد، دکترا در مهندسی مکانیک دارد و علاوه بر تدریس در دانشگاه، شرکتی هم دارد که در زمینه سنسور ها ( از آموزش در مدارس تا صنایع نفت و گاز ) فعالیت دارد. محصولاتی که از پروتوتایپ شروع شده و تجاری شده است. در صحبت با محسن با گرنت های دولتی ( کمک های بلا عوض ) آشنا شدم. نوعی از حمایت دولتی از سر فصل های خاص پژوهشی وجود دارد که به صورت پلکانی و در صورت پذیرش ( که کار سخت و زمانبری است و توسط NSF اهدا می شود.) برای اجرایی و تجاری کردن ایده ها به شرکت های کوچک و استارتاپ ها تعلق می گیرد.
    دغدغه اصلی در آمریکا ورود و نفوذ و ماندن در بازار است. فکر کنم در ایران ماجرا بر عکس باشد و در ابتدا همه سعی و تلاششان در گرفتن سرمایه و فروختن استارتاپ است بدون اینکه کار خاصی برای مدیریت و شناخت بازار انجام داده باشند. در امریکا تا نتوانی ثابت کنی که بازار را عمیقا بررسی کرده و شناخته ای و در آن نفوذ کرده ای، از پول هیچ خبری نیست و بعد از آن بالاخره و با هر روشی استارتاپ راه اندازی می شوند. ( مراکز رشد دانشگاهی، کمک دولتی، هزینه شخصی، ورود به شتاب دهنده ها، فرشتگان سرمایه گذار، یافتن شریک تجاری، اسپین آف و … ). با اندک جستجویی سه برنامه استارتاپی را در مرکز شهر Austin پیدا کردم و چون خیلی به هم نزدیک بودند تصمیم گرفت یک ساعتی را در هر کدام باشم. اول از همه به Capital factory رفتم. کلاس آموزشی داشت تحت عنوان ” کار کردن با شرکت های بزرگ ” به میزبانی سه کارمند ارشد از مایکرو سافت و مرکزآموزش پزشکی دل و شرکت ستون که در مورد ادبیات و پیش نیاز های کار کردن با شرکت هایی بزرگ، صحبت و توضیح و پرسش و پاسخ داشتند.




    همه دفتر ها یک دیوار یادگاری و خاطرات دارند (-:



    بعد به Wework رفتم، برنامه ای داشتند به نام ساعات خوش برای معرفی ۹ استارتاپ مستقر در آنجا و چند تا کافه و شرکت هم پذیرایی را اسپانسر شده بودند. درست است که اسم آن ساعت خوش بود ولی کاملا برای شبکه سازی و تبادل نظر طراحی شده بود. جالب بود که بیش از ۱۰۰ دفتر کار شیشه ای در اطراف سالن اصلی بود ولی اکثر آنها به کارشان مشغول بودند و هیچ توجهی نداشتند. (می توانید مطلب بازدید از Wework را هم مطالعه کنید. Wework فقط در نیویورک و در حال حاضر ۳۲ شعبه دارد و در آستین هم ۳ دفتر دارد. )



    بعد هم به Techstars رفتم ، یک پنل و میز گرد بود. ( دو شرکت تک استارزی ، Clyp و Popupplay ، بودند و منتور ها و مدیران دفتر منطقه ای تک استارز و یک مهمان از مدیران لوس انجلس ) در مورد اینکه شتابدهنده تک استارز چیست؟ چه می کند؟ چگونه واردش شوید؟ و سوالاتی از این دست. این برنامه برای پذیرش دور آینده در سال
    ۲۰۱۷ این شتابدهنده بود.



    برنامه زمانی ۱۳ هفته ای تیم های مستقر



    حامیان شتابدهنده Techstars :



    تک استارز از اولین و موفقترین شتابدهنده های دنیا است و حتی رویداد استارتاپ ویکند هم از ابداعات موسسین آن است و در یک دوره ۱۳ هفته ای شتابدهی به صورت کلی این کارها انجام می شود:
    تخصیص منتور , mentor matching کلاس آموزشی و کارگاه بازار سنجی و GOOB طراحی و ساخت mvp اصول و فنون ارائه و آمادگی برای demo day تخصیص فضای کار و تامین حقوق و سرمایه برای ۳ ماه از نکات جالب در هر سه برنامه :


    • وقتی با آدم ها گپ می زنی و یا به حرف هایشان گوش می کنی اصلا چیز خاصی و پیچیده ای نمی گویند، بحث هایی در مورد آپولو هوا کردن نیست، بحث validate و همخوانی محصول/بازار و پیدا کردن یک دولوپر و … است ولی برآیند حرف ها همیشه رو به اجرا و عمل است.
    • بر خلاف ایران که بیشتر جوانان در محیط های استارتاپی هستند میانگین سنی فعالین آنجا بالاتر از ایران است و افراد میانسال و جا افتاده خیلی می بینی که فاندر استارتاپ هستند و می دانند هیچ وقتی برای شروع دیر نیست.
    • خالی بندی نمی کنند، الکی نمی گویند من استارتاپ دارم در حالی که فقط یک ایده دارند. به همین دلیل تا بفهمند که تو فاندر استارتاپ هستی، تحسینت می کنند.
    • در دانشگاه های آمریکا هم فعالیت تبلیغی برای پیوستن و تاسیس کردن استارتاپ نیست و هر کس خودش مایل باشد باید برود و مراکز و برنامه های کارآفرینی دانشگاه را پیدا کند. اتفاقا چون آمار استخدام بالاتر از آمار موفقیت استارتاپ ها است، دانشگاه ها ترجیح می دهند آمار استخدام های فارغ التحصیلشان را بالا ببرند تا آمار دانشجویان شکست خورده شان در وادی استارتاپ را.
    • مانند تب و هیجان در ایران نیست که همه باید استارتاپ خودشان را داشته باشند، افراد خیلی زیادی هم به صراحت و افتخار می گویند، که به دنبال استخدام شدن هستند.
    • درست است که فرصت های شغلی زیادی موجود است ولی به همین نسبت هم به راحتی اخراج و قطع همکاری وجود دارد.
    • باور کنید یا نه، آشنایی با ادبیات استارتاپی ما هیچ چیزی از آمریکا کم ندارد. ( گزارش theGEDI.org را مطالعه کنید.) فقط سه تفاوت وجود دارد:



    ۱ – آن ها به صورت مداوم به دنبال مطالعه کتاب و شرکت در کارگاه و دانش افزایی هستند.
    ۲ – به آرامی ولی مداوم دانسته های خود را به کار می گیرند. ۳ – باور و ایمان دارند, به آنچه می دانند و در اطرافشان وجود دارد. در ایران اقتصاد دانان زیادی معتقد هستند که یکی از بازو های مهم خروج از اقتصاد وابسته به نفت، گسترش کارآفرینی و حضور پررنگ کارآفرینان ( از هر حوزه و صنعتی ) در اقتصاد کشور است. بدون اینکه نیاز به هیچ کمک خارجی داشته باشیم، امکانات و دانش موجود با چسبی از جنس همت و خودباوری ارزش آفرینان و همدلی مسئولان، کمک بزرگی به اقتصاد بدون نفت است. ما می توانیم.


    https://isfahanplus.ir/%d8%b9%d8%b5%...a%d8%a7%d9%be/
    ویرایش توسط SARA : 2017/12/07 در ساعت 21:49
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/27, 09:15
  2. درس های بارسلونا برای اکوسیستم های استارتاپی جهان
    توسط SARA در انجمن آموزش های عمومی استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/11, 17:31
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/03, 13:07
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/30, 11:42
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/25, 09:34

مجوز های ارسال و ویرایش