مری بارا (Mary Barra)، رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد اجرایی جنرال موتورز در مقاله زیر به 6 موردی می پردازد که می تواند یک محیط کاری را تبدیل به یک محیط کاری عالی کند: چند هفته پیش در سیلیکون ولی بودم. جائی که من زمانی را در استنفورد، اتوماسیون Cruise و Lyft گذراندم. من از اجرای جشن فارغ التحصیلان کسب و کار در مدرسه فارغ التحصیلی استنفورد لذت بردم و ملاقات تیم ها در زمانیکه ما در حال ارائه تعریف مجدد از تغییر و دگرگونی شخصی بودیم، هیجان انگیز بود. مکالمه ای که با جان چمبرز، مدیر اجرائی و مدیرعامل اسبق Cisco سیستم، داشتم به من انرژی می داد. در این خصوص که او درباره هنر ممکن بودن صحبت می کرد. او گفت که در سیلیکون ولی، افراد بر این باور هستند که “همه چیز ممکن است” و چون آنها این را باور دارند پس همه چیز ممکن است. من از صمیم قلب با این موضوع موافقم اما ترجیح می دهم در این زمینه اهمال کنم. خواه به این موضوع اشاره کنم یا نه، این طرز فکر از طریق ولی توسعه می یابد. در Detroit است؛ جائیکه GM و شهر هر دو در قلب رنسانس ( دوره تجدد ادبی و فرهنگی) قرار دارند. در حقیقت روح “هیچ چیز غیر ممکن نیست” می تواند در سراسر جهان یافت شود. زمانیکه من آنچه را که باعث ایجاد یک محیط کاری عالی می شود را رویاپردازی می کنم، به بیشتر از فقط یک موقعیت، امکانات و تکنولوژی می اندیشم. محیط کار ایده آل برای من، بر نگرش “می توانیم انجام دهیم” بنا شده و توسط ارتباطی که ما در درون و بیرون سازمانمان می سازیم، قوی تر می شود. برای به انجام رساندن آن، رهبر گروه و اعضاء تیم ها باید اینچنین باشند:
  • ایمن: یک محیط کار عالی، با تعهدی اساسی برای کارکنان و مشتریانی که به آنها خدمت می کند، امنیت ایجاد می نماید.
  • کارکنان: افراد در زمینه کارشان هیجان زده هستند، به سازمانشان افتخار می کنند و برای ایجاد محیط کار بهتر مشتاق هستند. آنها برای انجام کارهای معنادار احساس ارزش می کنند. به رهبرشان اعتماد می کنند و رهبرشان نیز به آنها اعتماد کرده، به آنها صلاحیت و اختیار می دهد.
  • متنوع: یک تیم واقعی تیمی است که متنوع باشد، دربرگیرنده و بازتاب مشتریانی باشد که به آنها خدمت رسانی می کند. تنوع در تمامی ابعاد آن، محیط کاری را قوی تر و دارای تنوع فکری و تجربه می سازد.
  • توانمند سازنده: به هر کارمندی صلاحیت و اختیار داده می شود تا پتانسیل ها و توانائی هایش را بطور کامل بکار گیرد. آن ها برای عهده دار شدن مسئولیت و صحبت کردن در زمانیکه بعضی چیزها نیازمند تعمیر یا ارتقاء است، تشویق می شوند.
  • تطبیق داده شده: کارمندان برای ارزش ها و رفتارهای درونی سازمان ها به کار گرفته می شوند. آنها با هم کار می کنند تا برنده شوند.
  • با پشتکار: افراد به کمک گرفته می شوند تا تعالی یابند. آنها بوسیله مثال ها رهبری می شوند و می دانند که درستی و امانت و مسئولیت پذیری و نتایج آنها از ایشان انتظار می رود و به آن پاداش داده می شود.



یک فضای کاری عالی محیطی ایجاد می کند و – به ما آزادی می دهد- تا هنر ممکن بودن را دنبال کنیم و این دقیقا چیزی است که تیم جنرال موتورز در راهبری تغییر و دگرگونی پویائی فردی در سراسر جهان در حال انجام آن هستند.
منبع: لینکدین Mary Barra

https://isfahanplus.ir/6-%da%86%db%8...9%d9%86%d8%af/