ارائه خدمات غیرحضوری و توسعه آن از برنامه های مهم سازمان تامین اجتماعی است و هدف آن کاهش تردد بیمه شدگان و کارفرمایان به شعب و کسب رضایتمندی آنها است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در شعبه ویژه شهر صنعتی رشت، سامانه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی با همکاری دانشگاه های گیلان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و سازمان تامین اجتماعی طراحی و پیاده سازی شد.
سامانه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی در شعبه ویژه شهر صنعتی رشت، در ٣ فاز طراحی شده است که فاز اول آن مربوط به حوزه نامنویسی است و در حال حاضر اجرایی شده است. در این بخش خدمات ثبت نام بیمه شدگان اصلی و تبعی، صدور دفترچه درمانی و تامین اعتبار آن و جمع آوری سوابق بیمه ای به صورت الکترونیکی در این سامانه ارائه می شود.
روزانه ٢٠٠ تا ٢٥٠ درخواست از سوی کارفرمایان و بیمه شدگان در سامانه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی در شعبه ویژه شهر صنعتی رشت ثبت می شود.
فاز اول این طرح همزمان با هفته تامین اجتماعی سالجاری با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید و تاکنون نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان تامین اجتماعی از این شعبه بازدید کرده اند و در جریان ارائه خدمات این شعبه قرار گرفته اند.
از دیگر مشخصات این سامانه می توان به تغییر ساختار فیزیکی و دکوراسیون داخلی جهت رعایت شان و کرامت بیشتر مراجعین، تولید دفترچه های درمانی با عکس های اسکن شده برای اولین بار در سطح کشور، ارسال دفترچه های درمانی بیمه شدگان به شرکت ها از طریق پیک، امکان مشاهده گزارش بازرسی ها برای کارفرمایان و امکان ثبت درخواست های متفاوت بیمه شدگان در تمامی ساعات شبانه روز اشاره کرد.


http://www.tamin.ir/News/Item/52685/2/52685.html