مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان از افزایش ١٣٣ درصدی زنان خانه دار تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ،مسعود علیاری مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تعداد زنان خانه دار تحت پوشش بیمه این استان از ١٥٠٠ نفر به ٣٥٠٠ نفر رسیده است ، اظهار کرد : همه زنان خانه دار که تمایل به پرداخت حق بیمه بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد را دارند و فاقد رابطه دستمزدی و مزد بگیر با موسسات و کارههای مشمول قانون تامین اجتماعی هستند ، می توانند در صورت احراز شرایط مقرر و با مراجعه به نزدیکترین شعبه محل سکونت مبادرت به ارائه تقاضا ، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه کنند.
علیاری با بیان اینکه پارسال سقف سنی بیمه مذکور از ٤٥ به ٥٠ سالگی افزایش یافت ، ادامه داد : نرخ حق بیمه پرداختی در خصوص بیمه زنان خانه دار ١٢ ،١٤ و ١٨ درصد است که نرخ ١٢ درصد ، مزایای بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی ، نرخ ١٤ درصد ، بازنشستگی و فوت قبل و پس از بازنشستگی و نرخ ١٨ درصد نیز تعهدات بازنشستگی ، فوت و از کارافتادگی راشامل می شود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان افزود: زنان خانه دار استان زنجان آن طور که باید از بیمه مذکور استقبال نمی کنند و از مزایای آن اطلاع ندارند . در حالی که می توانند به صورت خود اظهاری ، با عنوان شغلی ( خانه دار ) اقدام به پرداخت حق بیمه کنند و از تعهدات قانونی تامین اجتماعی در بازنشستگی و دیگر خدمات بهره مند شوند.
علیاری تصریح کرد: خوشبختانه با افزایش سنی ، زنان خانه دار بیشتری برای اینکه مشمول این بیمه باشند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کردند ،البته این قشر هر زمان که مشغول به کار شوند ، می توانند از تعداد ماههای که حق بیمه خانه داری پرداخت کرده اند به عنوان سابقه استفاده کنند.
وی افزود: زنان خانه دار متقاضی بیمه تامین اجتماعی می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه،کارت ملی دوقطعه عکس و تکمیل فرم مربوط نسبت به این کار مبادرت کنند.



http://www.tamin.ir/News/Item/53625/2/53625.html