طی مراسمی از برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم وفعالان حوزه نماز کارکنان تامین اجتماعی استان زنجان تجلیل بعمل آمد
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این مراسم مسعود علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: نوزدهمین دوره مسابقات قرآن سازمان تامین اجتماعی، آبان ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور با حضور همکاران تامین اجتماعی در بخش بیمه‌ای و درمان در استان زنجان برگزار شد.
علیاری تصریح کرد: در این دور از مسابقات ۸۲ نفر از همکاران در دو بخش بیمه‌ای و درمان در ۴ رشته مفاهیم، ترتیل، قرائت و حفظ قرآن کریم شرکت کردند که توفیق کسب امتیازهای خوبی را داشتند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه امسال برای دومین سال متوالی مسابقه کتابخوانی در حوزه نماز برگزار شد، گفت: این مسابقه برای پرسنل و خانواده‌هایشان بود که در بهمن ماه سالجاری و با حضور ۱۱۳ شرکت کننده برگزار شد و ۴۴ نفر موفق به کسب امتیاز لازم در آزمون مربوطه شدند.
دراین دوره از مسابقات قرآن نفرات اول تمامی رشته ها به مرحله نهایی صعود کرده و عبدالله سهرابلو موفق به کسب رتبه سوم کشوری در رشته مفاهیم قرآن کریم شده بود.
همچنین در این مراسم ازبرترین‌های مسابقه کتابخوانی ،فعالان نماز وجمع‌خوانی قرآن کریم که طی ماه مبارک رمضان سالجاری به میزبانی حسینیه اعطم زنجان برگزارشد، تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم علی محمدی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز اظهار کرد: تمسک به قرآن و بهره‌گیری از شیوه‌های تربیتی مبتنی بر تعالیم والای دستورات الهی در این کتاب آسمانی یکی از بهترین مراجع برای تربیت نسل است.
محمدی تصریح کرد: در جامعه امروزی که میدان جنگ فرهنگی است آشنا کردن فرزندان با قرآن و اهتمام والدین به مسایل قرآنی شیوه اثربخش برای تعالی جامعه است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: همکارانی که در زمینه فعالیت‌های قرآنی اهتمام دارند باید در عمل نیز خود را ملزم به رعایت دستورات متعالی الهی بدانند.
در ادامه این مراسم، ولی‌الله رحیمی، مدیر موسسه دارالقرآن زنجان اظهار کرد: خدای متعال همه امور را به نوعی در قرآن کریم بیان کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۰۰ سال از نزول قرآن کریم می‌گذرد، تصریح کرد: هنوز هم علوم بسیاری که کشف می‌شوند با مراجعه به قرآن کریم مشاهده می‌کنیم خدای متعال به نحوی به مسائل علمی اشاره کرده است و این کم‌کاری ما بوده که دیر به این مسائل پی بردیم..
مدیر موسسه دارالقرآن زنجان تاکید کرد: از نبی مکرم اسلام نقل شده هنگامى که فتنه ها چون پاره هاى شب تار بر شما مشتبه شود ، به قرآن روى بیاورید که می‌‍بینیم امام حسین (ع) در شب عاشورا که میدان نبرد بود پاسی از شب را به قرائت قرآن اختصاص دادند.
وی افزود: در جامعه فعلی برای اینکه به بیراهه نرویم باید در کنار تمسک به اهل بیت (ع) عمل به آیات نورانی وحی را نیز مورد توجه ویژه قرار دهیم تا به مسیر سعادت واقعی برسیم.



http://www.tamin.ir/News/Item/55201/2/55201.html