مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با تأکید بر لزوم استفاده از بیمه زنان خانه دار، بیان داشت: زنان خانه دار درصورت استفاده از بیمه تأمین اجتماعی، در ایام پیری از خدمات بازنشستگی تأمین اجتماعی برخوردار می شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سهیلا ملکشاهی در بازدید از دفتر روزنامه قدس در استان ایلام، چتر حمایتی بیمه تأمین اجتماعی و تأثیر آن بر سرنوشت افراد جامعه به ویژه در ایام بازنشستگی را حائز اهمیت دانست و بیان داشت: تأمین اجتماعی آینده بیمه شدگان را تأمین می کند، هر چند ١٠٠درصد نیاز افراد جامعه هدف را تأمین نخواهد کرد، اما از لحاظ دریافت حقوق و مزایا و عدم وابستگی افراد به سایرین در زمان بازنشستگی، استقلال مالی و تأثیر آن بر شرایط روحی و روانی حائز اهمیت خواهد بود.
سهیلا ملکشاهی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی برای بسط و گسترش فرهنگ استفاده از بیمه به همکاری و همراهی رسانه ها نیاز مبرم دارد، گفت: در گذشته بعلت فقر فرهنگی بسیاری از افراد در کارگاه های مختلف و در شرایط سخت و بدون بیمه کار کردند و اکنون در کهنسالی که نیاز مبرمی به بیمه و خدمات آن دارند، با مشکلات متعددی روبرو هستند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام ضریب حمایتی تأمین اجتماعی در استان را ١/٩ درصد عنوان و تصریح کرد: استان ایلام در حال حاضر ۱۰۶ هزار و ۹۰۰ بیمه شده تأمین اجتماعی دارد که از سال گذشته تاکنون ۵ درصد به تعداد بیمه شدگان این استان افزوده شده است.
سهیلا ملکشاهی از افزایش ۷ درصدی تعداد کارگاه های فعال استان ایلام در سال جاری خبر داد و بیان داشت: سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از بستر الکترونیک و شفاف سازی ۵۴۷ کارگاه را از طریق بازرسی الکترونیک کشف کرده و شاغلان این کارگاه ها تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.
وی به تجهیز بازرسان این سازمان به تجهیزات الکترونیکی اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از تجهیزات الکترونیک و دستگاه های تبلت، بازرسان لحظه به لحظه رصد می شوند و مدیران سازمان از نحوه کار بازرسان کاملاً مطلع هستند، ضمن اینکه بازرسان با استفاده از این تجهیزات الکترونیک و در بستر اینترنت به سازمان ثبت احوال کشور نیز برای استعلام آنلاین مشخصات شناسنامه ای افراد دسترسی دارند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام به تحقق اقتصاد مقاومتی در بستر الکترونیک در این سازمان اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان می توانند با استفاده از سایت سازمان تأمین اجتماعی، به احکام مستمری، آخرین فیش مستمری، وضعیت بیمه ای و ... خود به راحتی دسترسی داشته باشند و اطلاعات مورد نیاز خود را بدون مراجعه به شعب تأمین اجتماعی استخراج کنند.
وی با بیان اینکه یکی از خدمات نوین سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات به اتباع بیگانه است، بیان داشت: اتباع بیگانه شامل کارفرمایان و کارگران، می توانند با اخذ مجوز از اداره کار به تأمین اجتماعی مراجعه کرده و بیمه شوند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه ایرانیان ساکن در خارج از کشور نیز می توانند خود را بیمه کنند، افزود: این افراد می توانند با معرفی وکیل با این سازمان قرارداد منعقد کنند و یا با مراجعه به دفاتر کارگزاری در خارج از کشور و یا مراجعه به سایت www.mss.tamin.ir ثبت نام کرده و از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شوند.
سهیلا ملکشاهی همچنین به افتتاح شعبه کارگزاری تأمین اجتماعی در شهر ایلام در ایام هفته دولت سال جاری اشاره کرد و گفت: این شعبه به صورت هیأت مدیره ای اداره می شود و هدف آن برون سپاری خدمت است و براساس شاخص های مختلفی همچون سرانه جمعیت بیمه شدگان تنها یک شعبه به ایلام داده شده و خدماتی همچون صدور و تمدید دفترچه، نام نویسی افراد تبعی، نام نویسی مشاغل ازاد و ... در آن انجام می شود.
وی یادآور شد: تأمین اجتماعی این استان در سال جاری و تنها در بخش بیمه ای، ماهیانه بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه می کند و حدود ۱۵ میلیارد تومان آن مستمری بازنشستگان، از کارفتادگی، بازماندگان است.


http://www.tamin.ir/News/Item/55603/2/55603.html