مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی به همراه جمعی از همکاران شعبه سه تبریز از شرکت هواسان بازدید کرد و در این بازدید روانسازی امور مخاطبان را رویکرد اصلی این سازمان اعلام کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در این بازدید، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی حمایت از تولید و اشتغال، در شرایط اقتصادی موجود که تحریم های ظالمانه کشور تحمیل می شود، را بر خود وظیفه می داند، اذعان داشت: رویکرد سازمان تأمین اجتماعی تسهیل و روانسازی امور مخاطبین است و در این راستا در جهت بهبود فضای کسب و کار گامهای موثری برداشته که بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب و تسهیل بازرسی از دفاتر قانونی از آن جمله هستند.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه در جهت حمایت از تولید و اشتغال برخی از قوانین از جمله قانون مشاغل سخت و زیان آور و قانون بیمه بیکاری نیاز به بازنگری دارند، اذعان داشت: لازم است شرکای اجتماعی، سازمان را در جهت ارائه نظرات کارشناسی به منظور اصلاح قوانین و مقررات همراهی نمایند.
دکتر شریف زاده، مدیریت شرکت هواسان نیز در این بازدید، ضمن بیان تاریخچه شرکت و معرفی محصولات آن، تعامل سازمان تأمین اجتماعی با مجامع کارفرمایی را مطلوب ارزیابی نمود و تصریح کرد: عدم اطلاع از قوانین و مقررات و اشراف به حقوق متقابل، یکی از چالشهای ذینفعان سازمان است که برگزاری دوره های آموزشی و شفاف سازی امور می تواند این مشکل را تا حدودی مرتفع سازد.
دکتر شریف زاده، قانون بیمه بیکاری موجود را به عنوان مانعی در جهت اشتغال دانست و اذعان داشت: متأسفانه این قانون موجب شده است تا نیروی کار جوان، بیشتر تمایل به دریافت بیمه بیکاری و اشتغال در مشاغل غیرمولد جامعه داشته باشد و لذا ضروری است که در این راستا اقدامات موثری انجام و فرهنگ کار در جامعه تبلیغ و ترویج شود.
در این بازدید از اهتمام مدیریت شرکت هواسان به جهت پوشش بیمه ای کارکنان و تأمین آتیه نیروی آنان، با اهدای لوحی از جانب مدیر کل تأمین اجتماعی استان، قدردانی شد.




http://www.tamin.ir/News/Item/55755/2/55755.html