نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی گفت: ٥٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت طی سال آینده پرداخت می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ،دکتر هادی قوامی در دیدار بامدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی ضمن قدردانی از خدمات مطلوب اداره کل تامین اجتماعی در سطح استان گفت: امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش کردند تکلیف بخشی از مطالبات تامین اجتماعی را مشخص کنند.
وی افزود: برهمین اساس سال آینده ٥٠ هزار میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی از طریق بررسی بدهی بانک ها به بانک مرکزی و بدهی تامین اجتماعی به بانک ها تسویه می شود.
دکتر قوامی براهمیت نقش و جایگاه بیمه تامین اجتماعی در سطح کشور تاکید کرد واظهارداشت: بیمه ها در کشورهای پیشرفته در رشد و توسعه نقش بسزایی دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز از حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اهداف و قوانین تامین اجتماعی قدردانی کرد و خواستار حمایت و همراهی بیش از پیش نمایندگان مجلس با چالش های پیش رو تامین اجتماعی شد.
محمد علی عباس زاده وحید به بیش از ٥٠ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: به طور حتم جامعه و کشوری رو به پیشرفت و توسعه است که از شمار بیمه شدگان بالایی برخوردار باشد.
وی اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است و منافع وسرمایه آن متعلق به بیمه شدگان و شرکای اجتماعی بوده بنابراین هرگونه دخل و تصرف درآن شرعا و قانونا مجازنیست و تبعات اجتماعی فراوانی به دنبال دارد.
عباس زاده تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان را ١١٠ هزار بیمه شده اعلام کرد وگفت: درحال حاضر ٣ هزار و ٧٠٠ بیمه شده قالیباف، ١٢ هزار کارگر ساختمانی و١٤ هزار مستمری بگیر در سطح استان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
جمشید قره قاشلو، سرپرست تامین اجتماعی اسفراین نیز از ١٥ هزار و ٥٠٠ بیمه شده اصلی در شهرستان اسفراین خبرداد وافزود: درحال حاضر ٥ هزار مستمری بگیر، هزار و ٨٠٠ کارگر ساختمانی و هزار و ٣٠٠ قالبیاف تحت پوشش تامین اجتماعی اسفراین هستند.



http://www.tamin.ir/News/Item/56891/2/56891.html