معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در این خصوص گفت: طی دو سال اخیر یکی از اقداماتی که در زمینه جهانی شدن تولیدات کشور صورت گرفت، ثبت 10 منطقه تولید فرش ایران در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) است.
علی‌اصغر توفیق گفت: فرآیند ثبت ملی و جهانی نشان جغرافیایی برای محصولاتی نظیر زعفران، زرشک و عناب خراسان و انار ساوه نیز آغاز شده است که اقدامی موثر برای احراز هویت برای تولیدات کشور در ابعاد بین المللی است.





توفیق ضرورت پرداختن به ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه به دور از بحثهای تئوری را خاطرنشان کرد و گفت: وزارت صنعت ،معدن و تجارت عملیاتی سازی نقش دانشگاهیان را در بخش صنعت با جدیت اجرا می‌کند.
آقای توفیق در خصوص اجرایی شدن ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه گفت: ارتباط موثر صنعت و دانشگاه از مهمترین برنامه‌هایی است که از طریق اشتغال فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی، اجرای طرح پسادکترای صنعتی، اجرای طرح انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضای هیأت علمی، حمایت از پایان‌نامه‎های دانشجویان، کارآموزی دانشجویان و انتصاب معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها به عنوان مشاور رئیس سازمان‌های استانی دنبال شد.
وی امضای موافقت‌نامه‌های همکاری با وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ علوم، تحقیقات و فناوری؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری را از دیگر اقدامات در جهت ارتقای جایگاه پژوهش در پیشبرد برنامه‌های تولیدی و تجاری کشور برشمرد.




منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | ثبت ده نشان جغرافیایی در سازمان جهانی مالکیت فکری برای ده منطقه‏ تولید فرش ایرانی