به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان درباره برگزاری سلسله نشست های هم‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری، اظهار کرد: با توجه به اهمیت فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان و تبیین فعالیت ها و اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این حوزه و متعاقب برگزاری نخستین نشست هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری که با حضور رییس محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، دومین دوره این نشست را نیز در ماه جاری برپا خواهد کرد.

وی با اشاره به اعطای معافیت های مالیاتی به شرکتهای دانش بنیان در سال مالی 1392 و 1393 افزود: اجرای معافیتهای مالیاتی «قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوریها و اختراعات» از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور در حال پیگیری است؛ به طوری که برای سال مالی 1392، تعداد 40 شرکت و در سال مالی 1393، تعداد 1290 شرکت مشمول استفاده از معافیتهای مالیاتی ماده (3) قانون شده اند.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: همچنین اجرای معافیتهای مالیاتی ماده (9) قانون مبنی بر معافیت مالیاتی واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارکهای علم و فناوری نیز در سالهای گذشته با پیگیری معاونت علمی و مساعدت سازمان امور مالیاتی اجرایی شده است.
پرویز کرمی همچنین گفت: ممکن است برخی شرکتهای دانش بنیان سوالات و ابهاماتی در خصوص نحوه استفاده از این معافیت ها یا سایر قوانین و ضوابط مالیاتی داشته باشند؛ لذا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد دومین «نشست هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری» را با محوریت مسائل مالیاتی شرکتهای دانش بنیان و با حضور مسوولان سازمان امور مالیاتی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار کند.
وی با تقدیر از همکاری مناسب سازمان امور مالیاتی و امور شرکت های دانش بنیان معاونت علمی در اجرای این معافیتها افزود: در این نشست علاوه بر مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری، مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی نیز حضور دارند و علاوه بر تبیین و تشریح فرایندهای اعطای معافیت ها و سایر ضوابط مرتبط، درباره ابهامات و سوالات احتمالی شرکتها توضیحاتی ارایه خواهند داد.
وی همچنین، اهم موضوعات این همایش را «معرفی ساز و کار اعطای معافیت مالیاتی» و «پرسش و پاسخ درباره ساز و کارها و نحوه رسیدگی شرکت های دانش بنیان بیان کرد.
پرویز کرمی در پایان ابراز کرد: این نشست در روز دوشنبه 17 اسفند ماه 1394 ساعت 8:30 تا 12 در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار می شود و حضور برای کلیه فعالان شرکت های دانش بنیان رایگان خواهد بود و متقاضیان برای ثبت نام در این جلسه لازم است در سامانه ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به وبسایت های daneshbonyan.ir ، farhang.isti.ir و یا ایمیل [email protected] ثبت نام کنند. علاقه مندان همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 83533030 تماس بگیرند

کانون پتنت ایران | اخبار | برگزاری دومین «نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری»