به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مالک سعیدی مدیر کانون پتنت یکی از اهداف این کانون را ایجاد و ارتقای دفاتر مالکیت فکری در سالی که گذشت دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف کانون پتنت ایران در سال 94 ایجاد و ارتقای دفا‌تر مالکیت فکری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و به کارگیری نیروی متخصص در این دفا‌تر بود.
وی عنوان کرد: در این راستا کانون علاوه بر حمایت مالی از هزینه‌های ثبت اختراع در دفا‌تر معتبر ثبت اختراع دنیا، به منظور تشویق دفا‌تر مالکیت فکری جهت ترویج، فرهنگ سازی و توسعه فعالیت‌های در این حوزه، از ارسال درخواست‌های ثبت اختراع خارجی حمایت تشویقی به عمل می‌آورد. کانون به ازای هر درخواست ثبت اختراع خارجی در صورت تأیید شورای مالکیت فکری، مبلغ معادل یک میلیون تومان به کار‌شناس مربوطه پرداخت می‌کند.
به گفته مدیر کانون پتنت ایران، دفا‌تر مالکیت فکری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، در سال 94 از حمایت تشویقی کانون پتنت ایران برخوردار شدند.
سعیدی بیان کرد: در سال 94، تعداد 27 درخواست ثبت اختراع خارجی توسط دفاتر مالکیت فکری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به کانون ارسال شده است که از این میان 4 مورد توسط شورای مالکیت فکری تأیید شد.
حمایت از ثبت اختراعات داخلی و خارجی، مشاوره فنی و تخصصی در زمینه نگارش متن اختراع، توانمندسازی کارشناسان دفاتر مالکیت فکری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حمایت تشویقی از دانشگاه‌های دارای پتنت، اعطای وام قرض الحسنه به شرکت‌های دارای اختراع ثبت شده در ادارات معتبر ثبت اختراع، ثبت علائم تجاری و برگزاری سمینار و کارگاه‌های آموزشی مالکیت فکری از جمله فعالیت‌های این کانون است.


کانون پتنت ایران | اخبار | حمایت تشویقی از دفا‌تر مالکیت فکری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی