ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 20
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    راهنمای گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای مبتدیان و سوالات رایج درباره آن

    اگر با گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) آشنا نیستید یا آن را روی وبسایت خود نصب نکرده‌اید یا نصب کرده‌اید، اما هرگز داده‌های خود را توسط گوگل آنالیتیکس بررسی نکرده‌اید، پس این مقاله بسیار زیاد به کارتان خواهد آمد. شاید باور نکنید که هنوز وبسایت‌هایی وجود دارند که از گوگل آنالیتیکس یا هر روش تحلیلی دیگری برای بررسی و مانیتور ترافیک سایت خود استفاده نمی‌کنند. در این مطلب گوگل آنالیتیکس را به ساده‌ترین شکل ممکن مورد بررسی قرار می‌دهیم. این مقاله به شما خواهد گفت که چرا به گوگل آنالیتیکس نیاز دارید، چطور باید آن را تهیه کنید، چگونه از آن استفاده کنید و چگونه از پس برخی مشکلات رایج در استفاده از گوگل آنالیتیکس برآیید.

    https://www.chetor.com/114843-%da%af...gle-analytics/
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    چرا صاحبان وبسایت‌‌ها به گوگل آنالیتیکس نیاز دارند؟

    آیا شما صاحب یک وبلاگ هستید؟ آیا شما یک وبسایت دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، مستقل از اینکه وبلاگ یا وبسایت شما تجاری یا شخصی باشد، شما به گوگل آنالیتیکس نیاز دارید. در ادامه برخی از اطلاعاتی که می‌توانید به کمک گوگل آنالیتیکس در مورد وبسایت خود استخراج کنید، معرفی می‌شود.


    • چند نفر وبسایت شما را مشاهده می‌کنند؟
    • مخاطبان وبسایت شما کجا زندگی می‌کنند؟
    • آیا شما به یک وبسایت موبایل فرندلی (وبسایت سازگار با پلتفرم‌های همراه) نیاز دارید؟
    • کدام وبسایت‌ها به وبسایت شما ترافیک ارسال می‌کنند؟
    • کدام تاکتیک‌های بازاریابی، بیشترین ترافیک را به وبسایت شما هدایت خواهند کرد؟
    • کدام صفحات وبسایت شما پرمخاطب‌تر و محبوب‌تر است؟
    • چند نفر از مخاطبان بالقوه‌ی وبسایت شما به مشتری تبدیل شده‌اند؟
    • مشتریان شما چگونه به وبسایت هدایت می‌شوند و به کدام قسمت‌های وبسایت می‌روند؟
    • چگونه می‌توانید سرعت وبسایت خود را بهبود دهید؟
    • مخاطبان شما کدام مطالب وبلاگ را بیشتر دوست دارند؟

    البته علاوه‌بر این موارد، به کمک گوگل آنالیتیکس ، اطلاعات بسیار دیگری را نیز می‌توانید در مورد وبسایت خود استخراج کنید. پاسخ سؤالات بالا برای اکثر صاحبان وبسایت مهم است. درادامه درباره‌ی نحوه‌ی دسترسی و نصب گوگل آنالیتیکس برروی وبسایت صحبت می‌کنیم.
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    چگونه Google Analytics را نصب کنیم؟

    قبل از هرچیز شما به یک حساب کاربری در گوگل آنالیتیکس نیاز دارید. اگر حساب کاربری گوگل دارید که از آن برای گوگل درایو، گوگل کلندر، گوگل پلاس یا یوتیوب استفاده می‌کنید، بهتر است گوگل آنالیتیکس خود را هم با همان حساب کاربری راه‌اندازی کنید، در غیر این‌صورت یک حساب کاربری جدید برای خود ایجاد کنید.



    این حساب کاربری را همواره باید به یاد داشته و فقط خود شما به آن دسترسی داشته باشید. می‌توانید به دیگران هم اجازه‌ی دسترسی به گوگل آنالیتیکس را بدهید، اما فقط خود شما کنترل آن را در اختیار خواهید داشت.
    نکته‌ی مهم: به هیچ یک از زیردستان خود (طراح وب، توسعه‌دهنده‌ی وب، هاست، مسئول سئو و بقیه‌ی افراد) اجازه ندهید که با حساب کاربری خودشان برای وبسایت شما گوگل آنالیتیکس ایجاد کنند، چرا که در این‌صورت آنها توانایی مدیریت گوگل آنالیتیکس را به‌دست می‌گیرند.
    اگر همکاری شما به هر دلیلی با این افراد به پایان برسد، در صورت دسترسی کامل به گوگول آنالیتیکس وبسایت شما، آنها می‌توانند اطلاعات شما را بردارند و شما باید دوباره شروع به جمع‌آوری داده از صفر کنید.
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    تنظیمات حساب کاربری

    اگر در گوگل حساب کاربری دارید، می‌توانید وارد گوگل آنالیتیکس شوید و روی دکمه‌ی ورود به گوگل آنالیتیکس کلیک کنید. در ادامه شما با یک پیغام سه‌مرحله‌ای روبه‌رو خواهید شد که برای انجام تنظیمات گوگل آنالیتیکس، باید آن را مرحله‌به‌مرحله پشت سر بگذارید.





    بعد از کلیک روی دکمه‌ی ثبت‌نام باید اطلاعات مربوط به وبسایت خود را وارد کنید.





    گوگل آنالیتیکس امکان ایجاد سلسله مراتب را برای سازماندهی اکانت شما فراهم کرده است. شما می‌توانید با یک اکانت گوگل، ۱۰۰ اکانت گوگل آنالیتیکس داشته باشید، همچنین برای هر اکانت گوگل آنالیتیکس می‌توانید ۵۰ وبسایت مختلف ثبت کنید و برای هر وبسایت می‌توانید ۲۵ ویو داشته باشید.

    در ادامه چند سناریوی مختلف را مثال می‌زنیم.
    سناریوی اول: اگر فقط یک وبسایت دارید به یک اکانت گوگل‌ آنالیتیکس با یک مالکیت نیاز دارید.
    سناریوی دوم: اگر دو وبسایت متفاوت دارید، برای مثال یک وبسایت تجاری و یک وبسایت شخصی، می‌توانید دو اکانت با نام‌های «۱۲۳Business» و «Personal» داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید وبسایت تجاری خود را با حساب کاربری ۱۲۳Business و وبسایت شخصی خود را با حساب Personal تنظیم و مدیریت کنید.

    سناریوی سوم: اگر بیش از یک و کمتر از ۵۰ کسب‌وکار متفاوت دارید و هر یک از آنها وبسایت مستقلی دارند، می‌توانید همه‌ی این وبسایت‌ها را تحت یک حساب کاربری تجاری با نام Business اداره کنید و همچنین یک حساب کاربری با نام Personal برای تمام وبسایت‌های شخصی خود درنظر بگیرید.
    سناریوی چهارم: اگر صاحب چندین کسب‌و‌کار هستید و هر یک از این کسب‌وکارها بیش از یک وبسایت دارند، به‌طوری‌که مجموع وبسایت‌های شما بیشتر از ۵۰ وبسایت است، می‌توانید برای هر کسب‌وکار یک حساب‌کاربری جدا درنظر بگیرید، به‌طور مثال اکانت ۱۲۳business برای کسب‌وکار اول، اکانت ۱۲۴Business برای کسب‌وکار دوم و به همین ترتیب تا آخر.

    در کل نمی‌توان گفت که تنها یک راه درست برای اعمال تنظیمات روی گوگل آنالیتیکس وجود دارد، نحوه‌‌ی تنظیمات گوکل آنالیتیکس وابسته به این است که شما تمایل دارید، به چه صورت وبسایت خود را سازمان‌دهی کنید.
    شما هر زمان که بخواهید، می‌توانید نام حساب کاربری یا تنظیمات آن را تغییر دهید؛ اما امکان انتقال یک وبسایت از یک حساب کاربری به حساب کاربری دیگر وجود ندارد، چرا که در صورت استفاده از از حساب کاربری جدید شما باید تنظیمات را دوباره اعمال کنید و در این صورت اطلاعات و داده‌هایی را که قبلا در مورد وبسایت جمع‌آوری کرده‌اید را از دست خواهید داد.
    از آنجایی که این راهنما برای مبتدیان طراحی شده، ما فرض می‌کنیم که شما یک وبسایت دارید و به یک ویو نیاز دارید. (حالت پیش‌فرض، all data view) تنظیمات شما باید مشابه تصویر زیر باشد.





    درادامه شما مشخص می‌کنید که تمایل دارید اطلاعات گوگل آنالیتیکس وبسایت شما، با کدام واحدها به اشتراک گذاشته شود.




  5. #5
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    نصب کد ردیابی

    بعد از انجام مراحل بالا روی دکمه‌ی Get Tracking ID برای دریافت کد ردیابی، کلیک کنید. هنگامی‌که پنجره‌ی شرایط و قوانین گوگل آنالیتیکس برای شما نمایش داده می‌شود، موافقت خود را با شرایط اعلام کنید. در این مرحله یک کد ردیابی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

    کد مشخص‌شده در کادر قرمز رنگ در تصویر فوق باید روی تمام صفحات وبسایت شما نصب شود. نحوه‌ی نصب به نوع وبسایت شما بستگی دارد. به عنوان مثال برای یک وبسایت در وردپرس با فریم ورک جنسیس، مکان مشخصی برای افزودن اسکریپت هدر و فوتر به وبسایت وجود دارد.

    اگر روی دامنه‌ی خود وردپرس دارید، مستقل از اینکه درحال استفاده از چه تم یا فریم‌ورکی روی وبسایت خود هستید، می‌توانید با کمک Google Analytics by Yoast plugin این کد را روی وبسایت نصب کنید.
    اگر وبسایت شما با فایل‌های HTML ایجاد شده‌است، می‌توانید این کد را قبل از تگ </head> در هر صفحه اضافه کنید. برای انجام این‌ کار می‌توانید از یک ویرایش‌گر متن مثل TextEdit برای Mac یا Notepad برای ویندوز استفاده کنید. بعد از اعمال این تغییرات با کمک یک برنامه‌ی FTP مثل FileZila ، فایل را روی هاست وبسایت بارگذاری کنید.


    نصب گوگل آنالیتیکس بسته به نوع پلتفرم (سیستم مدیریت محتوا، نرم‌افزار تجارت الکترونیک، وبسایت بیلدر)، تم و پلاگین‌های مورد استفاده‌ی شما، متفاوت است. با انجام یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید سریع‌ترین و آسان‌ترین راه ممکن برای نصب گوگل‌ آنالیتیکس در وبسایت خود را پیدا کنید. برای این منظور کافی‌ست عبارت «نام پلتفرم مورد استفاده + نحوه‌ی نصب گوگل آنالیتیکس » را جستجو کنید.
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    تنظیم اهداف

    بعد نصب کد ردیابی، باید یک تنظیمات کوچک، اما بسیار مفید را در پروفایل وبسایت خود در گوگل آنالیتیکس انجام دهید. این تنظیمات مربوط به اهداف شما از نصب گوگل آنالیتیکس است. برای انجام این کار روی زبانه‌ی admin در قسمت بالایی گوکل آنالیتیکس کلیک کنید و درادامه روی لینک Goals درانتهای ستون View کلیک کنید.


    به کمک این تنظیمات، هنگامی‌که اتفاق مهمی در وبسایت شما رخ می‌دهد، گوگل آنالیتیکس متوجه آن خواهد شد. به‌طور مثال اگر در وبسایت خود از طریق فرم مخاطبان اطلاعات جمع‌آوری می‌کنید، ممکن است بخواهید که یک صفحه‌ی تشکر بعد از تکمیل فرم برای کاربران شما نمایش داده شود. یا اگر در وبسایت خود کالاهایی را می‌فروشید، ممکن است بخواهید که بعد تکمیل خرید یک صفحه‌ی تأیید خرید یا تشکر برای مشتری نمایش داده شود. درادامه تنظیمات لازم برای این مثال آموزش را شرح می‌دهیم.
    در گوگل آنالیتیکس روی دکمه‌ی New Goal، برای ایجاد هدف جدید، کلیک کنید.

    گزینه‌ی Option را انتخاب کنید (مگر اینکه گزینه‌ی موردنظرتان برای وبسایت بین سایر گزینه‌ها موجود باشند) و سپس روی دکمه‌ی Next Step، برای رفتن به مرحله‌ی بعدی، کلیک کنید.


    برای هدف خود یک نام مناسب انتخاب کنید، نامی که به‌خاطرسپردن آن برای‌تان سخت نباشد، گزینه‌ی Destinaton را انتخاب کنید و روی دکمه Next Step کلیک کنید.

    URL صفحه‌ی تأیید یا تشکر خود را از بعد com. در آدرس وبسایت، در فیلد Destination وارد کنید و پنجره‌ی کشویی کناری را روی “Begins with” تنظیم کنید.


    در صورت امکان، می‌توانید در قسمت Value یک هزینه به دلار برای این تغییر صفحه در نظر بگیرید. (این هزینه همان‌طور که در تصویر هم مشخص شده، اختیاری است). در نهایت برای تکمیل کار، روی Create Goal کلیک کنید.
    اگر تبدیل یا هدف دیگری دارید که مایل به ردیابی آن در وبسایت خود هستید، باید همین مراحل را انجام دهید. شما می‌توانید حداکثر ۲۰ هدف روی وبسایت خود تعریف کنید. سعی کنید اهدافی را ایجاد کنید که بیشترین اهمیت را برای کسب‌وکار شما دارند. این اهداف برای اکثر کسب‌وکارها عبارتند از تکمیل فرم مدارک و مشخصات، ایجاد پست الکترونیک و تکمیل خرید. ممکن است این اهداف با توجه به نوع وبسایت شما و چشم‌اندازهای کاری‌تان تغییر کند.
    مثالی که بررسی شد یکی از ساده‌ترین مثال‌های ردیابی تغییرات در گوگل آنالیتیکس بود برای آشنایی بیشتر با تنظیمات ردیابی اهداف می‌توانید به مطالب موجود در قسمت پشتیبانی گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید.
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    تنظیمات جستجوی سایت

    یکی دیگر از مواردی که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد، جستجو در وبسایت است. تنظیمات مربوط به این مورد در گوگل آنالیتیکس بسیار سریع و آسان است. این تنظیمات برای تمام وبسایت‌هایی که قابلیت جستجو در وبسایت را دارند، قابل اعمال است.

    یک عبارت را در وبسایت خود جستجو کنید. صفحه‌ی جستجو را باز نگه دارید؛ چرا که به URL این پنجره نیاز خواهید داشت.


    وارد منوی Admin در گوگل آنالیتیکس شوید و در ستون View روی View Setting کلیک کنید.

    در صفحه‌ی نمایش داده شده به سمت پایین حرکت کنید و بعد از مشاهد‌ه‌ی گزینه‌ی Site Search Settings آن را روی حالت On تنظیم کنید.

    URL صفحه‌ی جستجو را بررسی کنید و پارامتر query (معمولا s یا q) را با توجه به URL وارد کنید. در مثال مورد بررسی ما پارامتر query، حرف q است.

    این تنظیمات موجب می‌شود تا گوگل آنالیتیکس تمام جستجوهای انجام شده در وبسایت شما را ردیابی کند. به این ترتیب شما متوجه خواهید شد که در صفحات مختلف از وبسایت شما کاربران چه چیزهایی را جستجو می‌کنند و به‌دنبال چه مطالبی هستند.
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    افزودن حساب کاربری و ویژگی‌های بیشتر

    اگر تصمیم دارید یک حساب کاربری جدید در گوگل آنالیتیکس ایجاد کنید، در منوی Admin در ستون Account، روی لیست کشویی، Create New Account را انتخاب کنید.

    همچنین اگر می‌خواهید یک وبسایت جدید را به حساب کاربری گوگل آنالیتیکس اضافه کنید، در منوی Admin و روی لیست کشویی ستون Property روی لینک New Property کلیک کنید.

    و در ادامه می‌توانید موارد آموزش داده شده در قسمت‌های قبل را روی وبسایت جدید پیاده کنید.
    بعد از اینکه گوگل آنالیتیکس را روی وبسایت‌های خود نصب و اهداف را مشخص کردید و تنظیمات جستجوی وبسایت را انجام دادید، بعد از ۲۴ ساعت جمع‌آوری داده شروع خواهد شد و شما قادر به مشاهده و بررسی داده‌ها خواهید بود.
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    چگونه باید داده‌های گوگل آنالیتیکس را مشاهده کنید؟

    با شروع جمع‌آوری داده‌ها توسط گوگل آنالیتیکس ، شما از چندوچون ترافیک وبسایت خود آگاه خواهید شد و این داده‌ها مطالب زیادی برای گفتن به شما خواهند داشت. هربار که شما وارد گوگل آنالیتیکس شوید، گزارش خلاصه‌ی بازدیدها برای شما نمایش داده خواهد شد. اگر شما بیش از یک وبسایت داشته باشید، لیست وبسایت‌های شما به شما نمایش داده می‌شود تا وبسایت مورد نظرتان را برای مشاهده‌ی گزارش انتخاب کنید. این اولین گزارش از ۵۰ گزارشی است که در گوگل آنالیتیکس تعبیه شده‌اند. برای دسترسی به سایر گزارش‌ها کافی‌ست روی لینک Reporting در بالای صفحه کلیک کنید.

  10. #10
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    ویژگی‌های گزارش استاندارد

    اکثر گزارشات استاندارد گوگل آنالیتیکس مشابه نمونه‌ی زیر هستند. در گوشه‌ی بالای سمت راست در لیست موجود در کنار نام وبسایت، می‌توانید به وبسایت‌های موجود در سایر حساب‌های کاربری خود سوئیچ کنید یا می‌توانید روی لینک Home در بالای صفحه کلیک کنید.



    در گوشه‌ی بالای سمت راست گزارش می‌توانید برای مشاهده‌ی گزارشات مربوط به تاریخ‌های مختلف روی Dates کلیک کنید. برای مقایسه‌ی گزارشات تاریخ‌های مختلف، به عنوان مثال مقایسه‌ی گزارشات ماه جاری با ماه قبل، می‌توانید چک باکس Compare را علامت بزنید.



    شما می‌توانید با قراردادن نشانگر موس در هر قسمت از گزارش‌های گوگل آنالیتیکس، اطلاعات بیشتری بدست آورید. برای مثال در گزارش Audience overview با گذاشتن نشانگر روی هر قسمت از نمودار، تعداد جلسات آن تاریخ نمایش داده می‌شود یا اگر نشانگر را روی معیارهای موجود در زیر نمودار قرار دهید، توضیحاتی در مورد آن معیار در اختیار شما قرار می‌گیرد.



    زیر معیارهای اصلی گزارش‌هایی وجود دارند که با سوئیچ روی آنها می‌توانید زبان، کشور، شهر، مرورگر، سرویس پروایدر و رزولوشن صفحه‌ی بازدیدکنندگان را ملاحظه کنید.



    برای مشاهده‌ی گزارش کامل می‌توانید روی لینک full report کلیک کنید. با انتخاب هریک از ۱۰ لینک برتر، می‌توانید جزئیات بیشتر را درمورد آن مشاهده کنید. به عنوان مثال کلیک روی نام کشور آمریکا در قسمت Countries گزارش کامل موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان ایالت‌های مختلف آمریکا را خواهید دید.



    در نمای بالا می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان هر ایالت را مشاهده کنید. با حرکت به سمت پایین و بررسی هر ستون، به اطلاعات بیشتری درمورد معیارهای مختلف به‌دست خواهید آورد.



    همچنین با کلیک روی نام هر ایالت نام شهرهای آن ایالت و بازدیدکنندگان آن شهرها نیز نمایش داده می‌شود. هرجا که علامت سؤال (؟) را در کنار موردی مشاهده کردید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کنید. هرچه بیشتر با گوگل آنالیتیکس کار کنید، اطلاعات جالب‌تری در مورد وبسایت خود به‌دست می‌آورید.
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 20

موضوعات مشابه

  1. کارگاه آموزشی گوگل آنالیتیکس (google analytics)
    توسط Arshia در انجمن گارگاه آموزشی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/05/01, 14:26
  2. کارگاه ابزار Google tag manager
    توسط Arshia در انجمن گارگاه آموزشی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/30, 16:48
  3. پروژه های هوش مصنوعی گوگل Google AI
    توسط Admin در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/21, 20:46
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/13, 22:32
  5. تجزیه‌وتحلیل وب (web analytics) چیست ؟
    توسط SARA در انجمن نکته ها و اصطلاحات استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/11/11, 20:49

مجوز های ارسال و ویرایش