http://www.iPooyesh.com


ر آخرین روز تابستان سال 1394شرکت مهندسی پویش مدیا الکترونیک ثبت شد تا همکاری و سرمایه گزاری موسسان اش (شهاب آزموده و سجاد جعفری) در مسیر ناهموار هوشمندسازی شروع شود. پس از تهیه سرمایه اولیه و محل کار و طراحی و ساخت دکوراسیون مناسب ماموریت و تجهیز آن ، در ابتدای پاییز کار مطالعاتی ما شروع شد. ما مثل همه استارتآپ ها هدف کلی رو میدونستیم ولی خب در روش انجام آن و نوع محصول گستردگی زیاد بود. هدف ما -هوشمندسازی ساختمان- بود.
بسیاری از تولید کنندگان را پیدا کردیم و سبد محصولات و راهکارهاشون رو مطالعه و مقایسه کردیم. حتی محصولاتی محدود را هم ساختیم و فروختیم.(فروش رسمی سال مالی 94 کمی بیش از دویست میلیون ریال)
در بهار سال 95 در جلساتی که با همراهی دوستان فعال در این صنعت و عضو جدیدمان آقای علی خسروشاهی (مشاور کاروکسب) برگزار میکردیم به این نتیجه رسیدیم که مسیر طراحی و تولیدی که ما پیش گرفته ایم شبیه همه شرکت های کوچک تولیدکننده خانه هوشمند در ایران یا چین میباشد و در نهایت در صورت سرمایه گزاری های هنگفت نیز مثل بزرگترهای این صنعت میشویم ؛ ولی ما میخواستیم استارتآپ باشیم ! ایده هایی جدید! راهکارهایی جدید!
پس شروع به کاوش و رصد ترندها و ابر ترند ها کردیم و دانستیم که در آینده ، خانه های هوشمند توسط اینترنت اشیاء محقق میشوند و با ابزارهایی مثل داده کاوی در بیگ دیتاها افق هایی بسیار روشنتر از هوشمندسازی (سنتی!) را شاهد خواهیم بود.
پس تحقیقات خود را در زمینه اینترنت اشیاء جهت دادیم. حالا یکی دیگر از دوستانمان (مهندس مهدی خواستار) به تیم ما پیوسته است تا با تخصص خود طراحی هرچه با کیفیت تر سخت افزارهایمان را سرعت دهیم.
طراحی بوردهایی با جدیدترین قطعات الکترونیکی از معتبرترین تولیدکنندگان که در ایران موجود نیستند و با مشقت بسیار از بازار های جهانی تهیه میکنیم.
البته تواما ما در مورد پیاده سازی پروتکل هوشمندسازی ساختمانی اتحادیه اروپا نیز سرسختانه به تحقیق و توسعه مشغولیم.
ولی هدف اصلی این ثبت نام در حال حاضر "اینترنت اشیا" میباشد.
ما در این پروژه دستگاههایی بسیار کوچک را به مشتری ارایه میدهیم که میتواند با اتصال بسیار ساده و سریع آن به تجهیزات الکتریکی منزل یا دفترکار خود ، آنها را به اینترنت متصل و در هر نقطه از جهان آنها را توسط اپلیکیشن و یا سایت و ... کنترل نماید.