تاریخچه

گروه هم سافت (Homesoft) از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در ضمینه طراحی نرم افزار و وب سایت شروع کرد. پس از چند سال همکاری های مشترک، برخی از اعضای گروه برای تحصیلات عالیه به شهر و کشور های مختلف سفر نمودند. برخی دیگر از اعضا روی به تاسیس شرکت پارس فاوا (Webxer) آورند. ما به این باور رسیدیم که تلفیق تجربه کاری و تحصیلات علمی برای پیشرفت و توسعه در حوزه فعالیت IT بسیار کار آمد می باشد. از این رو در سال ۱۳۹۴ پس از گذشت تقریبا یک دهه اعضای گروه با کوله باری از تجربه و تحصیلات عالیه دوباره تحت نام جدیدی به نام اوکسا (Avexa) گرد هم آمدند. اعضای این گروه تقریبا متشکل از ده نفر می باشند که هم اکنون بر روی پروژه های مختلف مشغول به کار می باشند. هسته تشکیل دهنده اعضای پروژه ویکلیک (WeClick)، به چهار نفر از اعضای اوکسا ختم می شود.


اما چرا ویکلیک؟

مدت هاست شاهد مشکلات زیادی در حوزه تبلیغات اینترنتی در وب سایت های ایرانی هستیم. این مشکلات مبنای شکل گیری ایده وی کلیک شده است. از مهمترین این مشکلات می توان به این موارد اشاره کرد:



  • تبلیغات آزاردهنده: اغلب وب سایت های ایرانی مملوء از تبلیغات رنگارنگ ، چشمک زن و پاپ آپ ها هستند که کاربران را واقعا به ستوه آورده اند. ما معتقدیم روش های بهتری برای تبلیغات وجود دارد که کاربران آن را دوست داشته باشند. مانند تبلیغات متنی یا بنری با طراحی مناسب و اصولی. . در بسیاری از سیستم های موجود کاربر هدف به طور کل نادید گرفته شده است.
  • مدل غلط قیمت گذاری و دریافت هزینه: اغلب سیستم های موجود برای هوشمند کردن تبلیغات به ازای هر پارامتر هوشمند سازی که استفاده می کنند هزینه بیشتری از تبلیغ دهنده دریافت میکنند. اشکال این روش اینجاست که وقتی تبلیغ دهنده گان برای کاهش هزینه ها از پارامترهای هوشمند سازی استفاده نمی کنند، تبلیغاتشان بی هدف نمایش داده می شود که باعث افت شدید بازدهی تبلیغات می شود. بودجه ها برای تبلیغات هیچ گاه برابر نیست، اما همیشه راهی برای تعادل کردن یا به زبان دیگر اجرای انصاف در حق تلبیغ کننده وجود خواهد داشت. مثلا به طور مثال اگهی هایی که در دید نیستند شاید هزینه برابری با آگهی هایی که بیشتر در دید می باشند باید پرداخت نمایید. در روش صحیح نمایش تبلیغات، اگهی هایی که کیفیت و جذابیت بیشتری دارند و مبلغ بیشتری پرداخت می کنند، اولویت بالاتری برای نمایش در مکان های بهتردارند
  • عدم هوشمندی کافی سیستم های تبلیغایتی: سیستم های موجود با وجود اینکه سعی کرده اند که تبلیغات هوشمند نمایش دهند اما کارآمدی کافی را ندارند و اغلب شاهد تبلیغات نا مرتبط با سایت یا علاقه مندی های کاربر هستند. حال بگویید نمایش یک اگهی برای کسانی که به شهر شما یا نوع محصول شما علاقه ندارند چه سودی در بر خواهد داشت؟
  • بازدهی پایین تبلیغات اینترنتی در سیستم های موجود: تبلیغات اینترنتی بدلیل اینکه در جای صحیح و کاربر درستی نمایش داده نمیشوند بازدهی مناسبی ندارند و بخش زیادی از تبلیغ دهندگان از بازدهی تبلیغاتشان راضی نیستند. آگهی هایی که به مخاطب هدف ارایه نمی شوند به زمان بیشتری برای نمایش نیاز دارند. صرف زمان بیشتر برای دیده شدن یک ضرر محسوب می شود چه برای تبلیغ کننده و چه برای نمایش دهنده. چرا شما باید تبلیغی نمایش دهید که امکان کلید شدن بسیار پایین است؟

اگر کمی منصف باشیم همه گی ما انسان ها از تبلیغات گریزان هستیم. ولی تبلیغات یک نیاز است چرا که ما برای آشنایی با محصولات جدید نیاز به آگاهی داریم. و این اگهی تنها از راه تبلیغات حاصل می گردد. حال سوال اینجاست چرا با این وجود که نیازمند اگهی هستیم با دیدن آنها ناراحت می شویم! قطعا برای این امر شرکت های پیشرو دنیا فکری نمودند. به طور مثال آیا شما از تبلیغات در موتور جستجوی گوگل و سایت هایی که از سرویس تبلیغات گوگل استفاده می کنند به ستوه آمدید؟ تبلیغات منبع درآمد اصلی این کمپانی است اما شعار گوگل این است “پول درآوردن بدون انجام اعمال ناپسند (غیر شیطانی). “ گوگل با استفاده از الگوریتم های پیشرفته و رعایت اصول بصری تبلیغات را طوری نمایش میدهد که موجب رغبت کاربران به تبلیغات میشود.

دلایل مذکور به شکل گیری این ایده که فضای اینترنت ایران نیازمند یک سیستم تبلیغاتی هوشمند است که به سه ضلع اصلی این پازل یعنی آگهی دهنده، اگهی نمایش دهنده و همین طور کاربر (مشتری) به شکل مساوی اهمیت دهد، سوق می دهد. برای تولید چنین سیستمی نیازمند به افرادی هست که تواناییی پیاده سازی الگوریتم های هوشمند، پلت فرم مناسب نمایش آگهی، کد پشت صحنه (code behind) قوی که شاکله (back bone) اصلی برنامه را نگهداری کند و از همه مهتر امنیت در آن همیشه بر قرار باشد.


اعضای گروه



مجتبی سادات
Artificial Intelligence & Marketing
تحصیلات: کارشناس ارشد علوم رایانه
سابقه : مجتبی سابقه تحصیلات عالیه و پژوهشی در دانشگاه های خارجی را دارد. جزو کسانی هست که بورسیه و تحصیلات دکتری را به دلیل انجام پروژه های استارت آپی به صورت نا اتمام رها کرده است. مجتبی در دوران تحصیلات و کاری به مباحث بهینه سازی و الگوریتم های هوش مصنوعی علاقه خاصی داشت. در این پروژه به هوشمند سازی پروژه کمک می کند. در کنار این مضوعات، مجتبی علاقه زیادی هم به مسایل انلاین مارکتینگ دارد که سعی می کند تجربه و دانش خود را از طریق مجله این سایت در اختیار شما علاقه مندان بگذارد.

احمد قدیری
کارشناس ارشد امنیت اطلاعات
کارشناس ارشد امنیت اطلاعات
سابقه : احمد تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه های خارجی همراه با مجتبی به پایان رساند. پس از اتمام شرکت سپنتا را در مشهد تاسیس نمود. در زمان شکل گیری گروه اوکسا، او دوباره به مجموعه سابق پیوست. علاقه احمد بیشتر به موضوعات امنیت شبکه و رمز نگاری باز می گردد که در این پروژه، به حفظ اطلاعات مالی و پرداختی افراد کمک شایانی خواهد کرد.

فرشید بهشتی
Full Stack Developer
تحصیلات: مهندسی نرم افزار
سابقه : فرشید یکی از برنامه نویسی بسیار خوب و قوی در حوزه وب است. او توانایی خاصی در پیازده سازی و آنالیز سیستم های بزرگ دارد. فرشید در سال ۲۰۱۱ شرکت پارس فاوا تاسیس و پایه ریزی کرد. قطعا پیاده سازی یک سیستم در سطح بیان شده نیازمند یک آنالیزر قوی مثل فرشید دارد که در این جا برای طراحی کلاس های سیستم، بانک اطلاعاتی و برنامه نویسی های مربوطه مورد التزام می باشد.

علی گنابادی
Full Stack Developer - UI/UX Designer
تحصیلات: کارشناس مهندسی نرم افزار
سابقه : علی از 15 سالگی برنامه نویسی را شروع کرد. عاشق شغلش هست. همیشه دوست دارد سرویسی بسازد که به مردم برای زندگی بهتر کمک کند! علی در سال 1392 شروع به همکاری با شرکت پارس فاوا کرد.


ارتباط از طریق ایمیل

تیم پشتیبانی :
[email protected]
تیم فروش و بازاریابی :
[email protected]
روابط عمومی :
[email protected]
مربوط به شکایات :
[email protected]



ارتباط از طریق تلفن

دفتر فروش مشهد : ۳۷۰۲۸۸۲-۰۵۱
مدیر فروش : ۰۹۹۰۶۵۰۰۰۷۱