فرهاد محیط را با استارت آپ فلیپگرام می شناسند و نام اون در میان سرمایه گذاران serial entrepreneur شناخته شده است . محیط پیش از شروع فلیپاگرام موتورهای جستجوی خرید شاپزیلا را تأسیس کرد که در سال ۲۰۰۵ به ارزش ۵۲۵ میلیون دلار به فروش رفت.
فرهاد که فارغ التحصیل MBA می باشد در شرکتهای Grip , Cherful , Dotspots و Bizrate نیز سرمایه گذاری کرده است و در حال حاضر به صورت تمام وقت روی استارت آپ Flipgram مشغول است . فلیپاگرام که در لوس آنجلس، کالیفرنیا پایه گذاری شده است، در پایان سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه داشته است، هر چند به تازگی آمار جدیدتری منتشر نکرده است.
این برنامه به شما اجازه می دهد تا به سرعت تصاویر، ویدئوها، لینک ها، متن و و موسیقی را در ویدئو کلیپ های کوتاه تدوین شده، ترکیب کنید که مدت زمان آنها معمولاً سی ثانیه است و می توانند تا یک دقیقه ادامه داشته باشند، طولانی تر از ویدئوهای vine و اینستاگرام، اما کوتاهتر از ویدئوهای فیسبوک یا یوتیوب که معمولاً چندین دقیقه هستند. فرهاد می گوید هدف فلیپاگرام این است که کاربران بتوانند ویدئوهایی با روایت و عمق احساسی بسازند که در عین حال بسیار سریع بوده و استفاده از آن آسان باشد. فرهاد محیط یکی از بنیان گذاران و مدیر اجرایی ارشد به فوربس گفت فلیپاگرام قصد دارد تا از سرمایه جدید بطور عمده برای جدب استعدادها و پشتیبانی از زیرساخت مورد نیاز جهت اجرای برنامه استفاده کند.
محیط می گوید در مقایسه فلیپاگرام با دیگر برنامه های اجتماعی، ویدئوهای یوتیوب می توانند روایت درگیرکننده تری داشته باشند اما معمولاً ساخت آنها سخت تر و پرمخاطره تر است. در طرف دیگر چیزی که محیط آن را طیف «عمیق به سطحی»، «آسان به سخت» نامید، توئیتر و اینستاگرام بر ضبط کردن سریع لحظه ها و اسنپ چت به نگاه اجمالی به آنها تمرکز کرده اند.
فرهاد محیط اعلام کرده که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۴ میلیون فلیپاگرام ساخته شده است. کاربران معمولاً خانم و زیر ۲۵ سال هستند و فلیپاگرام ها عمدتاً بطور بین المللی ساخته می شوند. در روز پنجشنبه، بر اساس بنیاد تحلیل های نرم افزاری AppAnnie، فلیپاگرام به رتبه هفتم دسته برنامه های تصویر و ویدئو iOS ایالات متحده دست یافت.

معرفی سخنرانان کنفرانس Ibridges فرهاد محیط از فلیپگرام - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی