کارگاه دو روزه ثبت پتنت به همت دفتر مالکیت فکری دانشگاه تربیت مدرس و حمایت کانون پتنت ایران در روزهای 3 و 4 مهر برای اعضا هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد. دکتر برنایی از اساتید مجرب حوزه ثبت اختراع مباحث مرتبط با ثبت اختراع ، اهمیت ثبت پتنت و الزامات آن را تشریح کرد.



در این کارگاه آموزشی، به نکاتی که مخترع باید در هنگام ثبت پتنت به آن توجه داشته باشد، اشاره شد. از جمله توجه به نو بودن و داشتن گام ابتکاری برای اختراع، اقدام به ثبت موقت اختراع در آمریکا حتی قبل از ثبت آن در ایران ( ثبت اختراع در ایران جزو موارد افشا پتنت است). آشنایی با pct به عنوان مهلت سی ماهه ثبت اختراع در تعدادی از کشورهای عضو معاهده پاریس. توجه به نحوه نگارش اظهارنامه و اهمیت آن در رد یا تایید یک اختراع ...


در این کارگاه 70 نفر از اساتید و دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی و علوم مهندسی شرکت داشتند. با توجه به استقبال شرکت کنندگان از مباحث مطرح شده در کارگاه، برنامه ای برای برگزاری کارگاهی با موضوع تحلیل پتنت در نظر گرفته شد که در هفته های آتی اطلاع رسانی خواهد شد.






کانون پتنت ایران با برپایی این کارگاه های آموزشی قصد دارد تا اساتید و دانشجویان دارای اختراع را با قوانین و روش های ثبت اختراع آشنا کند، همچنین برای ثبت پتنت، حمایت مالی 90 درصدی را در نظر گرفته است.

کانون پتنت ایران | اخبار | کارگاه آموزشی ثبت پتنت برگزار شد