دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با همکاری و مساعدت کانون پتنت ایران روز یکشنبه مورخ 1395/09/07 کارگاهی آموزشی با عنوان «آشنایی با پتنت و نحوه ثبت آن» برای محققین و پژوهشگران علاقه­‎مند به این حوزه برگزار نمود. در این کارگاه که از ساعت 9:30 صبح آغاز و تا 17:30 ادامه داشت، موضوعاتی نظیر تعریف پتنت، چرایی پتنت، انواع پتنت، دوره عمر پتنت و ... توسط جناب آقای دکتر برنایی مدرس کانون پتنت ایران به طور مشروح معرفی گردید.



مخاطبان اصلی این کارگاه عمدتاً محققان و دست‎اندرکاران فعال در مراکز تحقیقاتی و مرکز رشد دانشگاه بوده که ثبت داخلی و بین‎­المللی دستاوردهای خود را امری ضروری دانسته و به همین دلیل مشتاقانه در این کارگاه شرکت نمودند

در این دوره لزوم ثبت پتنت، تفاوت و ارتباط بین ثبت اختراع داخلی و ثبت پتنت بین‎المللی و ثبت پتنت PCT معرفی گردید. موضوعات مطرح شده در این کارگاه همراه با مثال‎­های متعدد از موارد واقعی ثبت شده ارائه بوده که همین مسئله توجه بیش از پیش شرکت‎­کنندگان در کارگاه را به خود جلب نموده بود. در نهایت مراحل و فرآیندهای ارزیابی و داوری جهت ثبت پتنت نیز معرفی گردید و دانشجویان و محققان علاقه­‎مند، با فرآیندهای ثبت موقت و دائمی آشنا شدند.

در راستای همین کارگاه، در دیدار دو جانبه دکتر مهدی یزدانی مدیر کل پژوهشی دانشگاه و نماینده کانون پتنت ایران در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با دکتر برنایی، توانمندی‎های این دانشگاه در حوزه فناوری و ثبت پتنت مورد بحث قرار گرفت و دکتر برنایی که پیش از شروع کارگاه ضمن بازدید از مرکز رشد و مراکز تحقیقاتی دانشگاه با دستاوردهای علمی‎ و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آشنا شده بود، ظرفیت­‎های علمی و فناوری دانشگاه در جهت ثبت پتنت‎های بین‎المللی را مثبت ارزیابی نمود و به خدمات تخصصی و حمایت‎­های کانون پتنت ایران در این زمینه اشاره نمود.
کانون پتنت ایران | اخبار | برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با پتنت و نحوه ثبت آن در دانشگاه آزاد قزوین