یکی از شرکت‎ های زیرمجموعه فیس‎بوک بابت نقض قوانین کپی‎ رایت و طرح دعوی مرتبط با آن ملزم به پرداخت 500 میلیون دلار خسارت گردید. به گزارش منابع خبری، این مبلغ بابت خسارات وارده به یک شرکت توسعه بازی‎های رایانه‎ای به نام «ZeniMax Media» تعیین گردیده است. شرکت مذکور در سال 2014 میلادی با طرح شکایتی مبنی بر استفاده از کدهای متعلق به این شرکت در ساخت هدست، درخواست غرامت نمود.
شرکت «ZeniMax» همچنین ادعا نمود فناوری مورد مناقشه توسط یکی از کارمندان این شرکت که در سال 2013 به شرکت «Oculus» پیوسته بود، به شکل غیر مجاز به این شرکت انتقال یافته است. پیش از این شرکت «ZeniMax Media» نرم‎افزار و ضمائم سخت‎افزاری اختصاصی خود را تحت یک قرارداد عدم افشاء در اختیار یکی از بنیانگذاران شرکت «Oculus» به نام «Palmer Luckey» قرار داده بود که در ادامه این توافق توسط این فرد و شرکت «Oculus» نقض می‎گردد.
در تاریخ 1 فوریه سال جاری دادگاه بررسی این طرح دعوی در تگزاس، رأی نهایی خود را به سود شرکت «ZeniMax» اعلام نمود و طرف مقابل را به پرداخت 500 میلیون دلار بابت نقض قوانین کپی رایت و توافق‎نامه عدم افشاء اسرار تجاری محکوم کرد. این مبلغ شامل 50 میلیون دلار خسارت نقض قوانین کپی‎رایت، 200 میلیون دلار خسارت نقض قرارداد، 50 میلیون دلار خسارت طراحی نادرست برای شرکت «Oculus» و شخص «Palmer Luckey» (در کل 100 میلیون دلار) و نیز 150 میلیون دلار خسارت طراحی نادرست برای «Brendan Iribe» مدیرعامل شرکت «Oculus» می‎باشد.




کانون پتنت ایران | اخبار | محکومیت شرکت «Oculus» به پرداخت 500 میلیون دلار بابت نقض قوانین کپی‎رایت