شرکت «BlackBerry» درخواستی مبنی بر نقض حقوق مالکیت پتنت های متعلق به این شرکت، توسط شرکت فنلاندی «Nokia» را به دادگاهی در آمریکا ارائه نموده است. در این درخواست ادعا شده است که نوکیا از تکنولوژی اختصاصی این شرکت در محصولات خود استفاده نموده است.
با توجه به به گزارشات، شرکت «BlackBerry» توسعه دهنده نوآوری های کلیدی نظیر فناوری های ارتباطی 3G و 4G تلفن همراه، فناوری «LTE» و نیز شبکه رادیویی زمینی می باشد؛ بنا به ادعای صورت گرفته از طرف این شرکت، «Nokia» تعداد 11 پتنت به ثبت رسیده در آمریکا در حوزه های فوق الذکر نظیر پتنت های «6996418» و «8254246» را نقض نموده است.
شرکت «BlackBerry» همچنین شرکت «Nokia» را به نقض پتنت های مربوط به ایستگاه های مبتنی بر «Flexi Multiradio» و نرم افزارهای مرتبط با آن، نظیر نرم افزار «Liquid Radio» متهم نموده است.
لازم به ذکر است شرکت «Nokia» محصولات مرتبط با «LTE» و شبکه های «UTRAN» را برای شرکت های «AT&T» و «T Mobile» در آمریکا فراهم می کند. سخنگوی این شرکت در واکنش به اخبار منتشر شده در این زمینه گفت: «ما نسبت به شکایت صورت گرفته آگاهیم و اقدامات لازم جهت دفاع از حقوق خود را در وقت مقتضی انجام خواهیم داد.»




منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | فشاری دیگر بر نوکیا: نقض حق مالکیت پتنت های BlackBerry