اولین جلسه خانواده بزرگ کانون پتنت ایران در سال 1396 در روز سه شنبه 29 فروردین ماه برگزار گردید. در این جلسه که با هدف تجدید دیدار در سال جدید برگزار شده بود، چالش های فراوانی مطرح شد و جلسه دید و بازدید سال نو به یک جلسه نقد و طوفان فکری تبدیل گردید.





حضور تیم اصلی کانون پتنت ایران به همراه کارگزاران کانون در کنار یکدیگر، زمینه مناسبی را برای مطرح نمودن مسائل مهم و اساسی مورد نظر اعضا فراهم نموده و مسیر راه کانون در سال 96 مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه مدیر کانون پتنت ایران جناب آقای مهندس ضیغمی، ضمن تبریک سال نو در مورد سال پر برنامه پیش رو صحبت نمودند. سالی که به نوعی با برنامه وسیع کانون برای دریافت تعداد درخواست های بسیار بالاتر و به دنبال آن ثبت تعداد پتنت های بیشتر نسبت به سال های قبل، به عنوان یک نقطه عطف برای فعالیت های کانون به شمار خواهد رفت. در این راستا جذب پذیرش درخواست ها از دانشگاه ها، پارک های علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان بایستی به صورت فشرده تر در برنامه ها قرار گرفته تا با شناساندن هرچه بیشتر کانون پتنت ایران و میزان حمایت ها از مخترعین، جاذبه لازم را برای آنها به منظور محافظت از فناوری های نوی خود در قالب اختراعات ثبت شده در خارج از کشور فراهم نموده تا در راستای جهانی سازی خود گام بلندی بر دارند.
در ادامه مهندس ضیغمی اشاره نمود که این هدف گذاری صورت گرفته، فشار کاری بسیار بالایی را بر روی کلیه اعضا و همراهان کانون پتنت وارد خواهد نمود و این الزام را ایجاد نموده که کلیه تیم های درگیر در مسئله معرفی کانون، ثبت و بررسی درخواست ها و همچنین تیم های اجرایی، تمامی تلاش خود را انجام داده تا با دسترسی به این هدف بلند، نقطه عطفی برای مسیر آتی کشور ایجاد گردد.
در ادامه سرکار خانم طاهری، نماینده دفتر مالکیت فکری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از گام های بلند این دفتر در دریافت درخواست های مخترعین صحبت به عمل آوردند. با توجه به موفقیت به نسبت بالای دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به سایر دانشگاه های بزرگ کشور در راستای همراهی با کانون پتنت، لزوم بهره وری سایر دفاتر از نحوه تعامل این دفتر با اساتید، دانشجویان و مخترعین می تواند مسیر مناسبی را برای بهبود هرچه بیشتر وضعیت ثبت اختراع در کشور به همراه داشته باشد.
در ادامه نیز کارگزاران آمادگی خود را برای بکارگیری کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در راستای نیل به هدف گذاری صورت گرفته اعلام نموده و با تأیید عزم راسخ خود برای اجرایی نمودن این هدف به الزام مواردی از جمله تبلیغ بیشتر به منظور معرفی کانون و حمایت های آن، فعال نمودن دفاتر همکار کانون، همراهی با نهادهایی همچون کریدور صادرات، حمایت از اساتید برتر در حوزه ثبت اختراع، جذب ایجاد انگیزه در شرکت های فناور برای محافظت از ایده ها و اختراعات در سطح جهانی، لزوم تقویت و تغییر در قوانین دانشگاهی از جمله الزام مقاله در دفاع دانشجویان، شناساندن برتری پتنت نسبت به مقاله و ترغیب اساتید و ... اشاره نمودند.

کانون پتنت ایران | اخبار | گردهمایی خانواده کانون پتنت ایران