یکی از مدیران ارشد شرکت «iRobot» که از شرکت های پیشرو در زمینه تولید و عرضه ربات های تمیز کننده می باشد، از تصمیم این شرکت در انجام اقدامات قانونی برای نقض حقوق پتنت متعلق به خود از سوی سازندگان چینی و تایوانی ربات های جارو برقی نظیر شرکت «Shenzhen ZhiYi Technology» و «Matsutek Enterptises» و نیز فروشندگان تولیدات مذکور نظیر «Bissell»، «Hoover»، «bObsweep»، «iLife» و «Black & Decker» خبر داد.





شرکت آی ربوت در شکایت خود که در کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده «ITC» و دادگاه منطقه ای این کشور در ایالت ماساچوست به ثبت رسیده است، در مجموع نسبت به نقض شش پتنت متعلق به خود به شماره های «6809490»، «7155308»، «8474090»، «8600553»، «9038233» و «9486924» که همگی در اداره ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسیده اند، ادعا نموده است. به گزارش منابع خبری، در شکایت فوق الذکر از «ITC» خواسته شده تا با بررسی تخلفات انجام گرفته و نقض پتنت های شش گانه، نسبت به توقف صدور سفارش محصولات و تجهیزات یاد شده و اعمال محدودیت در ورود آن ها به آمریکا اقدام نماید.
آی روبوت با استخدام بیش از پانصد نفر در آمریکا، تمامی توجه خود را به طراحی و ساخت ربات هایی اختصاص داده که به مردم کمک نموده تا کارهای خود را در زمان کوتاه تر و با کیفیت بهتری به انجام برسانند. این شرکت با معرفی مجموعه ربات های تمیز کننده در سال 2002 میلادی، گامی جدید در مسیر ایجاد یک اکوسیستم کاملاً متفاوت از خانه های هوشمند که در آن ها تمامی کارها توسط ربات ها انجام می گیرد، برداشت. محصولات آی ربوت با استقبال میلیون ها مصرف کننده در سرتاسر جهان مواجه شده است، به طوری که تا کنون بیش از 15 میلیون ربات از تولیدات این شرکت به فروش رفته است.
لازم به ذکر است، شکایت حقوقی انجام گرفته توسط آی ربوت از اقدامات قابل توجه این شرکت در حوزه مالکیت فکری برای حفاظت از نوآوری های خود و حفظ موقعیت در صنعت داخلی می باشد. این شرکت با ثبت بیش از 300 پتنت در آمریکا و بیش از 900 پتنت در دیگر کشورها اقدام به محافظت از دستاوردهای خود نموده است. «Colin Angle» مدیر اجرایی شرکت آی ربوت با تأکید بر اهمیت استفاده از ربات ها در منازل و لزوم توجه بیشتر در توسعه فناوری های رباتیک برای مصارف خانگی افزود: «عامل کلیدی موفقیت آی ربوت، نوآوری های صورت گرفته توسط تیم مهندسی مستعد این شرکت و نیز حفاظت از این نوآوری ها از طریق ثبت صدها پتنت می باشد که توانسته ما را در سرتاسر جهان به عنوان شرکتی پیشرو و متمایز در این صنعت معرفی نماید.»

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | شکایت «iRobot» از سازندگان چینی و تایوانی