شرکت «Hot Topic» که یک خرده فروش زنجیره ای به شمار می رود، با شکایت یک هنرمند طراح، به نقض قوانین کپی رایت متهم گردیده است. «Catherine Gretschel» با ثبت شکایت خود در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا مدعی شده که هات تاپیک حق کپی رایت اثر او را در طرحی از اژدها، نقض نموده است. بنا به شکایت ثبت شده، طرح اژدهای سبز رنگ با بال های کشیده و دم خمیده برای اولین بار در طرح این هنرمند استفاده گردیده و استفاده از آن در تبلیغات و محصولات عرضه شده در فروشگاه های شرکت هات تاپیک، مصداق بارز نقض قوانین مالکیت فکری می باشد.

شرکت هات تاپیک یک شرکت زنجیره ای خرده فروشی با بیش از 200 فروشگاه بزرگ در سراسر آمریکا می باشد که به صورت تخصصی در صنعت پوشاک، جواهرات و دیگر اقلام مورد توجه جوانان فعالیت می نماید. این شرکت که در سال 1989 میلادی توسط گروه تجاری «Orv Madden» تأسیس گردید، در کمتر از ده سال توانست به فروشی بیش از 100 میلیون دلار دست یابد.
گفتنی است خانم گرتچل به منظور حفاظت از حقوق متعلق به خود در این اثر، اقدام به ثبت آن در دفتر کپی رایت ایالات متحده نموده بود. وی مدعی است: «در بررسی های صورت گرفته مشخص گردید، پس از توزیع محصولات مختلف با استفاده از این طرح در بازار، اشخاصی در صنعت مد و پوشاک اقدام به فروش محصولات کپی غیر قانونی از آن نموده اند.»
به گزارش منابع خبری، این شکایت با تأکید بر خسارات مادی و معنوی ناشی از نقض صورت گرفته، خواستار دریافت غرامت 150000 دلاری و نیز پرداخت هزینه های دادرسی گردیده است.

منبع : patentoffice.ir/index.php?ctrl=news&actn=news_view&id=58215&lang=1