محمد قاسمی جوانی است مثل همه شما که به تازگی در آواتک جایی که بر روی ایده های جوان ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، رویاهایش را به همراه دوستانش محقق کرده.



محمد قاسمی جوانی است مثل همه شما که به تازگی در آواتک جایی که بر روی ایده های جوان ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، رویاهایش را به همراه دوستانش محقق کرده. دیمانا اولین نرم افزار آنلاین مدیریت و ارتباط با مشتریان برای مشاورین املاک در ایران است. مشاورین املاک با استفاده از این سیستم آنلاین می توانند به سادگی املاک خود را سازماندهی کنند و برای فروش بیشتر و جذب مشتریان، بر روی وب‌سایت دیمانا و صفحه شخصی خود، املاک را تبلیغ کنند. همچنین به سادگی مشاوران خود را مدیریت کنند و تمامی آمار و اطلاعات مورد نیاز خود را به سادگی هر روز ببینند و بررسی کنند.
ایده دیمانا از کجا آمده است؟
ایده دیمانا برمی‌گردد به حدود ۲ سال پیش. من و یکی از بنیان‌گذاران در مسیر دانشگاه هر روز شاهد تعداد زیادی مشاور املاک در یک خیابان بودیم. تعداد زیاد مشاوران املاک در هر منطقه و وجود رقابت بالا میان آن ها و البته بازار کساد املاک ما را به این فکر انداخت که همه مشاوران املاک در این راه نیاز به کمک و همراهی دارند تا بتوانند به سادگی پیشرفت و رقابت کنند.
ارزشی که دیمانا ایجاد می کند چیست؟
ارزش اصلی در این سیستم یک پلتفرم آنلاین قدرتمند اما ساده و کاربردی برای مشاوران املاک است که در مدیریت کسب و کار، رقابت، تبلیغات و فروش بیشتر، تمام ابزارهای مورد نیاز را در اختیارشان قرار می دهد.
آینده خودتان و دیمانا را چطور می بینید؟ و به چه نحو برای آینده برنامه‌ریزی می کنید؟
دیمانا بزرگ‌ترین شبکه املاک ایران خواهد شد و به کشورهای همسایه گسترش پیدا خواهد کرد. آرزوی ما در دیمانا این است که روزی برسد که مردم ایران عزیز دیگر برای خرید و فروش املاک نیاز به قدم زدن در خیابان‌های شهر را نداشته باشند.ما تمام تلاشمان را در این راه برای پیشرفت کشور قرار داده ایم تا بتوانیم ارزشی باارزش برای هموطنان عزیزمان بسازیم که تا سال‌ها افتخاری برای ما باشد.
چطور با آواتک آشنا شدید؟
دفتر قبلی تیم ما کوچه کنار آواتک بود. همیشه ساختمان نقره ای آن را از پنجره دفتر می دیدم ولی نمی دانستم آواتک اینجاست. بعد از شروع کار با مشکلات زیادی روبرو شدیم که رفع این مشکلات نیاز به تجربه زیادی داشت. البته مسائل مالی هم از ابتدا مشکلاتی برای ما ایجاد کرد. بعد از آشنا شدن با آواتک در یک رویداد استارت‌آپی به این نتیجه رسیدم که آواتک همان راه‌حل مورد نیاز تیم ماست.
چه توصیه ای دارید برای تیم هایی که قصد دارند یک استارت‌آپ را شروع کنند؟
من به عنوان کسی که چند استارت‌آپ را شروع کردم و شکست و موفقیت زیادی داشتم می‌توانم به تیم‌ها بگویم که مهم‌ترین عنصر در استارت‌آپ تیم مناسب است. بعد از آن تلاش شبانه روزی و خسته نشدن. استفاده از تجربیات دیگران و بودن در جایی مثل آواتک و رویدادهای استارت‌آپی نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. در آخر اینکه توکل به خداوند، هم‌تیمی خوب، تجربه و عاشق این کار بودن همیشه برای یک تیم استارت‌آپی لازم و ضروری است.





چگونه رویای ما محقق شد | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها