یک گروه از هنرمندان خیابانی در بروکلین آمریکا، شرکت زنجیره ای مک دونالد را تهدید به اقدام قانونی کرده است؛ گروه مذکور مدعی است مک دونالد از طرح نقاشی های روی دیوار این گروه بدون اجازه قانونی در یک کمپین تبلیغاتی استفاده نموده است. کمپین تبلیغاتی مورد اشاره، با هدف ترویج برخی محصولات مک دونالد در هلند برگزار شده است.





بنا به گزارش «WIPR»، شش هنرمند این گروه به نام های «Don Rimx»، «Beau Stanton»، «Virus»، «NDA»، «Atomik» و «Himbad» قصد شکایت از مک دونالد به اتهام نقض قوانین کپی رایت را دارند. بر اساس گفته های وکیل این گروه که در تاریخ نوزدهم آوریل سال اخیر میلادی منتشر گردید، چند مورد از پروژه های نقاشی دیواری هنرمندان مذکور، الهام بخش مک دونالد در تهیه تابلوهای تبلیغاتی این شرکت بوده است.
مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره ای جهان است، که با بیش از 35000 شعبه در 119 کشور جهان، روزانه به بیش از هفتاد میلیون مشتری سرویس می دهد. این شرکت در سال 1955 میلادی، توسط برادران مک دونالد و با مشارکت «Ray Kroc» در کالیفرنیای آمریکا بنیان نهاده شد. با توجه موفقیت بی سابقه این شرکت در سال های ابتدایی تأسیس، به طوری که در سال 1958 میلادی بیش از صد میلیون همبرگر از محصولات مک دونالد به فروش رسید، برند «Mac Donald's» در سال 1961 میلادی به ثبت رسید.

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | نقض حق کپی رایت هنرمندان خیابانی توسط مک دونالد