بر اساس اعلام وزارت اقتصاد امارات متحده عربی، یک توافقنامه همکاری با دفتر مالکیت فکری کره جنوبی «KIPO» با هدف بهبود سیستم ثبت اختراع این کشور امضاء شده است؛ این توافقنامه در راستای تکمیل و اجرای تفاهم غیر رسمی طرفین در اکتبر سال گذشته میلادی با موضوع توسعه نظام مالکیت فکری در امارات انجام گرفته است.
به گزارش منابع خبری، توافق مذکور در نشست اخیر «محمد احمد بن عبدالعزیز» معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد امارات و «چوی دونگ یو» کمیسر ارشد «KIPO» که در سئول برگزار شد، منعقد گردیده است. بنا به مفاد این توافقنامه، «KIPO» پس از بررسی وضعیت سیستم کنونی ثبت پتنت امارات و تدوین راهکارهای تقویت زیرساخت های مالکیت فکری این کشور، تعدادی از کارشناسان مجرب فنی و بررسی ثبت اختراع خود را به توسعه عملکرد و ارتقاء استانداردها و دستورالعمل های مرکز بین المللی ثبت پتنت وزارت اقتصاد امارات اختصاص خواهد داد. این کارشناسان همچنین به ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در زمینه قانون گذاری و نظارت بر اجرای استراتژی های کلان امارات در حوزه مالکیت فکری می پردازند.






به گفته محمد بن عبدالعزیز، امارات متحده عربی در سال های اخیر گام های بلندی در توسعه نظام مالکیت فکری و حفاظت از حقوق مخترعان و نوآوران برداشته و توانسته است با ایجاد محیطی مناسب و پویا برای تحقیق، توسعه و نوآوری، نقشی مهم در افزایش رقابت پذیری شرکت های مستقر در این کشور ایفاء نماید.

بنا به گزارش سرویس خبری «TradeArabia»، بررسی الزامات آموزشی ثبت و بررسی پتنت، تدوین یک راهنمای جامع در زمینه نحوه آماده سازی و ثبت پتنت بین المللی، توسعه یک نقشه راه برای تبدیل مرکز ثبت پتنت امارات به منبع معتبر جستجوی پتنت در سطح جهانی «ISA» و نیز بررسی مقدماتی پتنت «IPEA» با توجه به معاهده همکاری ثبت اختراع «PCT» از مهمترین خدمات ارائه شده از سوی «KIPO» خواهد بود.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | امضای توافقنامه همکاری دفتر مالکیت فکری کره جنوبی و امارات